וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האסלאמי: ישראל חיסלה מהנדס של הארגון בסוריה

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 13:14

ארגון הטרור הפלסטיני אמר כי עלי רמזי אל-אסווד חוסל בפרברי דמשק, בפעולה שבה "טביעות האצבע של הכיבוש הישראלי", ואיימו בתגובה בירושלים לא הגיבו

בווידאו: כוחות הביטחון פועלים כעת במחנה הפליטים ג'נין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הג'יהאד האסלאמי אמר הבוקר (ראשון) כי אחד מבכיריו חוסל ביריות בפרברי דמשק, בפעולה שלדבריו ככל הנראה בוצעה על ידי ישראל. לפי הודעת הזרוע הצבאית של הארגון, הבכיר, עלי רמזי אל-אסווד בן 31, נורה למוות באזור בירת סוריה בהתנקשות הנושאת "את טביעות האצבע של הכיבוש הישראלי". הוא תואר בתור מהנדס.

לפי הארגון, משפחתו של אל-אסווד נמלטה מחיפה לסוריה במהלך מלחמת השחרור ב-1948 והוא הצטרף בגיל צעיר לשורותיו ופעל למען "שחרור פלסטין וחזרה לארצו ולעיר חיפה, שמשם גורשה משפחתו". הג'יהאד האסלאמי הזהיר כי "נמשיך להתעמת עם האויב ולהגיב לכל הפשעים שלו נגד עמנו ונגד ההתנגדות שלנו".

גורמים פלסטיניים אמרו לערוץ אל-מיאדין הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה כי "התגובה תהיה על בסיס תוצאות החקירה". הערוץ דיווח עוד כי "שיטת החיסול דומה למבצעים קודמים שהתרחשו בזירה הסורית והלבנונית, בין אם מבחינת הנשק שבו נעשה שימוש ואם בשיטת החיסול" וכי חקירת ההתנקשות נמשכת ובה מעורב יותר מגורם אחד.

לוחמי הג'יהאד האסלאמי בהלוויה ברצועת עזה ב-14 בנובמבר 2019. רויטרס
פעילי הג'יהאד האסלאמי בעזה/רויטרס

בישראל לא התייחסו להודעת הארגון, שבחודשים האחרונים אנשיו היו מעורבים בחילופי אש עם כוחות הביטחון בשטחים. לישראל יוחסו מאות תקיפות אוויריות בסוריה נגד מטרות איראניות ואחרות בעשור האחרון, אך התנקשויות הן נדירות יותר.

החיסול היום אירע כשבוע לאחר הפיגוע במגידו, שבוצע באמצעות מטען שהניח מחבל חמוש שחצה את הגבול מלבנון. גורמים ביטחוניים אמרו כי הם לא שוללים את האפשרות שחיזבאללה היה מעורב בפיגוע, ושר הביטחון יואב גלנט איים כי האחראים לו יישאו באחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully