וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ עצר שני תושבי תל אביב שרצו להצית מסגד - ולבצע לינץ'

עודכן לאחרונה: 17.3.2023 / 10:09

השניים, בני 16 ו-19, תכננו לבצע לינץ' בערבי, אך זנחו את הרעיון ופנו למימוש פיגוע נגד מסגד. לדברי הפרקליטות, אם המסגד היה עולה באש - "היה בכך כדי להביא להסלמה של מעשי אלימות קשים בחברה הישראלית, על רקע דתי-לאומני"

בוידאו: תגבור כוחות צה״ל בחווארה בשבוע האחרון/דובר צה"ל

שני תושבי תל אביב, בני 19 ו-16, מואשמים בעבירות של מעשי טרור, לאחר שתכננו לזרוק בקבוק תבערה לעבר מסגד סידני עלי בהרצליה בחודש ינואר האחרון - כך התירו היום (שישי) לפרסום שב"כ והמשטרה בתום החקירה. עוד עלה בחקירה כי השניים תכננו לבצע לינץ' בערבי, אך זנחו את הרעיון ופנו למימוש פיגוע נגד מסגד. לאחר שבחנו מסגדים באזור תל אביב, החליטו להוציא לפועל את תוכניתם למול המסגד בהרצליה.

בבקשת המעצר ציין עו"ד יונתן טל אליהו מפרקליטות מחוז תל אביב כי "מעבר לייצור נשק של בקבוקי תבערה שהוכנו על מנת לממש את תכנית ההצתה, ומעבר לכך שעבירת ההצתה היא עבירה הטומנת בחובה סיכון ממשי לא רק לדבר אותו מבקשים להצית אלא לכלל הסביבה, לו הייתה תכנית המשיבים מתממשת במלואה והמסגד היה עולה באש, היה בכך כדי להביא להסלמה של מעשי אלימות קשים בחברה הישראלית, על רקע דתי-לאומני".

בקבוקי התבערה שתוכננו להיזרק על מסגד סידני עלי בהרצליה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בקבוקי התבערה שתוכננו להיזרק על המסגד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משב"כ נמסר כי הוא רואה במעשים אלה, המבוצעים מתוך מניעים לאומניים, סכנה לביטחון המדינה, ובשיתוף עם משטרת ישראל, ימשיך לפעול לסיכולם וכן למיצוי מלוא חומרת הדין למול מבצעי מעשים אלה.

בשב"כ מזהים עליה במוטיבציה לפעול נגד ערבים מאז הפרעות בחווארה, כולל במרחבים מעורבים בתוך הארץ. "עם העלייה באיום פועל שירות הביטחון הכללי למיצוי מלוא הכלים הנתונים בידיו על מנת לסכל כוונות אלו מבעוד מועד", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully