וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מס חדש: רישיונם של 95% מהעובדים במוסדות גריאטריים עלול להישלל

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 15:16

משרד האוצר דורש להטיל אגרה על עובדים זרים בסך של 8 מיליון שקלים, אך משרד הבריאות לא מתכוון לתקצב זאת. בלית ברירה, מנהלים רבים החליטו לבטל את הבקשות לעובדים חדשים. "אין לנו מאיפה להביא את הכסף, אנחנו לא יכולים להמציא כספים או 'לגלגל' את התשלום על הדיירים"

עובדת זרה מסייעת לקשישה. קובי גדעון, פלאש 90
עובדת זרה מסייעת לקשישה. ארכיון/פלאש 90, קובי גדעון

משרד האוצר ורשות האוכלוסין מבקשים להטיל אגרה על העסקת עובדים זרים במוסדות סיעודיים וגריאטריים בסך של כשמונה מיליון שקלים. אולם, משרד הבריאות מסרב לתקצב זאת, וכך למעשה יישלל רישיונם של 1,000 מתוך 1,050 עובדים במוסדות אלו כבר בסוף החודש הקרוב.

על פי ההחלטה, מתחילת אפריל המוסדות שמעסיקים את העובדים הזרים יחויבו לשלם אגרה בסך 8,000 שקלים לעובד, בדומה לענפי הבניין והמסעדנות. אולם, בענף זה אין הכנסות מצד הלקוח ומשרד הבריאות מתקצב את המוסדות. ראשי איגוד בתי אבות מבקשים את ביטול האגרה במלואה, בדומה לעובדים פרטיים בבתי הקשישים, או מבקשים לחלופין שמשרד הבריאות יתקצב גם את תשלום האגרות. זאת, מפני שלמוסדות, הגירעוניים ממילא, אין יכולת לשלם סכום רב כל כך.

בצר להם, מנהלים רבים החליטו לבטל את הבקשות לעובדים חדשים, ומתוך 70 עובדים שהיו אמורים להגיע בתחילת אפריל, יגיעו לפי שעה רק 45. "אין לנו מאיפה להביא את הכסף, כי משרד הבריאות מתקצב אותנו שקל לשקל, אנחנו לא יכולים להמציא כספים או 'לגלגל' אותם על הדיירים כמו שעושים בענפים אחרים, כי מי שמממן אותנו זה משרד הבריאות", מסבירה יולי גת, יו"ר א.ב.א.

יולי גת, יו"ר א.ב.א. באדיבות המצולמים
"אין לנו מאיפה להביא את הכסף", יולי גת/באדיבות המצולמים

"האגרה החדשה למעשה העלתה את שכר העובדים בעוד שבעה שקלים לשעה, ואף אחד לא מתקצב את זה", הוסיפה. "המוסדות משלמים על מגורים וכמובן משכורת לעובדים, אך אין לנו אפשרות לשלם סכום נוסף אם משרד הבריאות לא מתקצב אותו".

במשרד הבריאות מאשימים את משרד האוצר במצב. "האגרה לעובדים הזרים נקבעת על ידי משרד האוצר ורשות האוכלוסין וההגירה, בעוד שלמשרד הבריאות אין סמכות בהחלטה", כך לשון תגובתו. אולם, במשרד סירבו להגיב לכך שהם לא תקצבו את התוספת המס.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בהתאם למדיניות המכסות לעובדים זרים במדינת ישראל, אין מניעה להארכת הרישיון באופן שנתי עבור אותם העובדים, וזאת בהתאם לתשלום האגרה הנדרשת. בענף הסיעוד המוסדי האגרה שנקבעה נמוכה מלכתחילה מהמצוין בחוק וביחס למרבית הענפים האחרים בהם מועסקים עובדים זרים. יובהר כי בענף הסיעוד הביתי המעסיק הישיר הוא הקשיש ולכן לא קיימת אגרה שנתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully