וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוס הרוסי מתקרב - ומשליך דלק: ארה"ב פרסמה תיעוד מתקרית המל"ט בים השחור

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 12:17

בתיעוד שצולם ע"י המל"ט שהתרסק נראה מטוס קרב רוסי מתקרב ומשליך דלק לעבר כלי הטיס האמריקני, עד שהמדחף של האחרון הפסיק לעבוד. שתי המעצמות מאשימות זו את זו באחריות להתנגשות הישירה הראשונה ביניהן מאז פרוץ המלחמה באוקראינה

תקרית המל"ט בים השחור/צבא ארה"ב

צבא ארצות הברית פרסם היום (חמישי) תיעוד מהמל"ט שהתרסק בים השחור שלשום במהלך תקרית עם מטוסי קרב רוסיים, שלטענת וושינגטון פעלו באופן "אגרסיבי". מוסקבה, מצדה, טוענת כי המל"ט, מדגם MQ-9 ריפר, התקרב לגבולותיה.

תקרית המל"ט הייתה, ככל הידוע, ההתנגשות הישירה הראשונה בין המעצמות מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה בפברואר אשתקד שהחריפה את המתיחות בין המעצמות הגרעיניות. וושינגטון מעריכה כי היא לא תוכל לאתר את שרידי כלי הטיס המתקדם, בעוד שמוסקבה הצהירה כי היא תנסה להגיע אליהם.

בעקבות העימות האווירי, שלטענת אוקראינה מעיד על כך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין רוסיה להרחיב את המלחמה, קיימו שרי ההגנה של שתי המעצמות שיחת טלפון נדירה.

תיעוד מתקרית המל"ט האמריקני בשמי הים השחור. פיקוד אירופה בצבא ארה"ב, אתר רשמי
תיעוד מתקרית המל"ט האמריקני בשמי הים השחור/אתר רשמי, פיקוד אירופה בצבא ארה"ב

לפי צבא ארצות הברית, שני מטוסי קרב רוסיים מדגם סוחוי-27 התקרבו בצורה מסוכנת למל"ט וגרמו לו להתרסק. משרד ההגנה של רוסיה, לעומת זאת, טוען כי לא הייתה התנגשות בין כלי הטיס וכי המל"ט האמריקני צנח בעקבות "תמרונים חדים" שביצע באופן "פרובוקטיבי" בסמוך למרחב האווירי של רוסיה.

וושינגטון מתעקשת כי המל"ט פעל במרחב האווירי הבינלאומי והבטיחה להמשיך במשימות הסיור שלה בשמי הים השחור, השוכן לחופיהן של רוסיה, אוקראינה ומדינות אחרות. התקרית התרחשה לא רחוק מחצי האי קרים, שאותו סיפחה רוסיה מאוקראינה עוד ב-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully