וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס קרב רוסי פגע במל"ט אמריקני וגרם להתרסקותו בים השחור

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 20:50

שני מטוסי קרב מסוג Su-27 יירטו מל"ט אמריקני מוקדם יותר היום, כשאחד מהם התנגש במדחף של כלי הטיס הלא מאויש - והוביל להתרסקותו בים. הבית הלבן כינה את התקרית "חסרת אחריות ופזיזה". ממוסקבה לא התקבלה תגובה

בווידאו: סרטון של מטוס הסוחוי מבצע תקיפה אווירית באוקראינה שרוסיה פרסמה/צילום: רויטרס

מטוס קרב רוסי מסוג Su-27 פגע היום (שלישי) במדחף של מל"ט אמריקני והוביל להתרסקותו בים השחור בתקרית שהצבא האמריקני כינה "חסרת אחריות ופזיזה". בבריסל, קצין נאט"ו בכיר, גנרל כריסטופר קאבולי, יידע את המדינות החברות בברית על התקרית. ארצות הברית זימנה את השגריר הרוסי לשיחה.

שני מטוסי קרב רוסיים Su-27 ערכו יירוט פזיז של המל"ט האמריקני לפני שאחד מהם התנגש בו בשעה 8 בבוקר. כמה פעמים לפני ההתנגשות, מטוסי הקרב שפכו דלק על מל"ט MQ 9 - אולי בניסיון לגרום לו לנזק - וטסו לפניו כשהם מבצעים תמרונים לא בטוחים, אמר הצבא האמריקני.

מטוס קרב רוסי מיירט מפציץ אמריקני מעל הים הבלטי במהלך תרגיל של נאט"ו. חיל האוויר האמריקני, צילום מסך
מטוס קרב רוסי מיירט מל"ט בתרגיל של נאט"ו/צילום מסך, חיל האוויר האמריקני

"כלי הטיס שלנו ערך פעילות שגרתית במרחב האווירי הבינלאומי כשיורט ונפגע ממטוס קרב רוסי, מה שהוביל לאיבוד שליטה על המל"ט ולקריסתו בים", אמר הגנרל ג'יימס הקר מחיל האוויר האמריקני שמפקד על האזור. "זאת פעולה לא מקצועית ולא בטוחה של הרוסים שכמעט גרמה לשני מטוסי הקרב להתרסק". ממוסקבה לא התקבלה תגובה.

הבית הלבן אמר כי התקרית אמנם ייחודית, אך תידון ישירות מול מוסקבה. "משרד החוץ ידבר ישירות עם עמיתיו הרוסים ויביע את החשש שלנו בשל התקרית הלא מקצועית ולא בטוחה הזאת", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי. כמו כן, הודיע דובר משרד החוץ של ארצות הברית, נד פרייס, כי יזמן לשיחה את שגריר רוסיה בוושינגטון.

ממשרד ההגנה הרוסי נמסר בתגובה כי "הכוחות הרוסיים לא השתמשו בנשק ולא באו במגע עם המל"ט האמריקני", עוד הוסיפו כי "הכוחות באו כדי לזהות את הכוח הפולש מעל הים השחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully