וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: איראן פועלת להקים מערכת התרעה מפני תקיפה ישראלית נרחבת במדינה

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 18:39

לדברי הגורמים, האיראנים מתכוונים להקים רשת מכ"מים על אדמת סוריה, שתתריע מפני תקיפה של מתקני הגרעין באיראן על ידי חיל האוויר הישראלי. בנוסף, טוענים הגורמים, כי בטהראן פועלים להבריח סוללות טילי קרקע-אוויר כדי להוות זרוע משלימה למוכנות לתקיפה ישראלית

בווידאו: איראן וסעודיה החליטו על חידוש הקשרים ופתיחת השגרירויות/רויטרס

גורמים במערכת הביטחון טוענים כי איראן פועלת להקים בסוריה רשת של מכ"מים כדי שישמשו כזרוע התרעתית מפני תקיפה רחבה של חיל האוויר הישראלי נגד מתקני הגרעין במדינה. על פי הגורמים, המכ"מים יוצבו באזור סוריה.

לדברי הגורמים, האיראנים השלימו עם ההבנה כי חזונו של מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני, להקים בסיסי צבא ולרכז כוחות על אדמת סוריה לא ייצא אל הפועל, בעיקר בגלל פעולות צה"ל במסגרת המערכת שבין המלחמות.

הגורמים טוענים כי בשנה האחרונה פועלים האיראנים לשנות את האסטרטגיה. הנחת העבודה של האיראנים כוללת מאמץ לאסוף מידע מקדים על תקיפה ישראלית במדינה ולהיערך אליה.

שיגור טיל במהלך תרגיל של צבא איראן, 31 בדצמבר 2022. רויטרס
שיגור טיל במהלך תרגיל של צבא איראן/רויטרס

לדברי הגורמים, ההברחות מבוצעות דרך סוריה ומשם נעשים ניסיונות להבריח למרחבים שונים בסוריה, ללבנון, ויעדים נוספים. בהתאם להיעלמות חזונו של סולימאני, להקים מיליציות שיעיות פרו-איראניות בסוריה שכוללות עשרות אלפי חמושים, פועלים האיראנים להבריח סוללות טילי קרקע-אוויר כדי להוות זרוע משלימה למוכנות לתקיפה ישראלית באיראן.

הגורם הביטחוני הבהיר, כי נשיא סוריה בשאר אסד הצר את צעדי האיראנים בשנה האחרונה במסגרת המאמץ לשקם את החלקים שנותרו מסוריה, אך מתיר להם במסגרת הברית האסטרטגית להבריח אמצעי לחימה מתקדמים.

גורמים במערכת הביטחון דחו טענות כי "לאחרונה הורידו רגל מהגז" והדגישו כי בכל פעם שיש מודיעין מדויק ומאפשר, מתבצעת תקיפה. בשנה האחרונה הותקפו יעדים איראניים בסוריה, כמעט בכל עשרה ימים בממוצע.

בתוך כך, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיים לאחרונה שיחות עם קורסים יוקרתיים בצה"ל וסגל בכיר ואמר להם כי הציפייה וההמתנה הדרוכה לתקיפת מתקני הגרעין באיראן היא לא נכונה ומוטעית ביסוד שלה, משום שהמערכה של צה"ל נגד פרויקט הגרעין האיראני כבר החלה בכמה מימדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully