וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ביידן מנסה להרגיע: "המערכת הבנקאית האמריקנית בטוחה"

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 16:01

הנשיא התחייב לרגולציה בנקאית הדוקה יותר בעקבות קריסת בנק סיליקון ואלי ובנק סיגנצ'ר. "האמריקנים יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי המערכת הבנקאית בטוחה. הפיקדונות שלכם יהיו שם כשתצטרכו אותם", אמר ביידן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז היום (שני) כי המערכת הבנקאית האמריקנית "בטוחה" והתחייב לרגולציה בנקאית הדוקה יותר, זאת בעקבות קריסת בנק סיליקון ואלי ובנק סיגנצ'ר. "האמריקנים יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי המערכת הבנקאית בטוחה. הפיקדונות שלכם יהיו שם כשתצטרכו אותם", אמר ביידן.

מנהלי הבנקים יפוטרו, הוסיף ביידן, ומשקיעים יפסידו כסף. "הם לקחו את הסיכון ביודעין, וכשהסיכון לא השתלם, הם איבדו את כספם. ככה הקפיטליזם עובד".

ביידן הבטיח רגולציה חדשה לאחר קריסת בנק סיליקון ואלי - הקריסה הגדולה ביותר של בנק מאז המשבר הפיננסי ב-2008. "אבקש מהקונגרס ומהרגולטורים של מערכת הבנקאות לחזק את החוקים על הבנקים כדי שדבר כזה, כמו נפילת בנק, לא יקרה שוב, וכדי להגן על משרות אמריקניות", הוסיף הנשיא.

סיליקון ואלי בנק. Justin Sullivan, GettyImages
בנק סיליקון ואלי/GettyImages, Justin Sullivan
בנק Signature שבניו יורק. רויטרס
בנק סיגנצ'ר/רויטרס

הצוות הכלכלי של ביידן עבד בסוף השבוע עם הרגולטורים על אמצעים כמו ערבון פיקדונות בשני הבנקים, גישה חדשה של הבנקים לקרנות חירום ותנאים טובים יותר לבנקים שרוצים להלוות מהבנק הפדרלי בעתות חירום. למרות תחושת ההקלה לאור האמצעים החדשים, יש החוששים מפני ההשלכות ש קריסת הבנקים על השווקים הגלובליים השבוע.

ואכן, ירידות נרשמות כעת (שני) במדדים המובילים במסחר האלקטרוני שלפני פתיחת המסחר בוול סטריט. המסחר במניית פירסט ריפבליק בנק נעצר, לאחר שצנחה ביותר מ-60% במסלר לפני הפתיחה, כמו גם מניית פקווסט שצנחה ב-40%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully