וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום קהלת נגד נתניהו: מתנגדים לתכנית חינוך חינם עד גיל 3

13.3.2023 / 12:42

המהלך שנועד להיטיב עם משפחות צעירות הוכנס לתקציב הדו-שנתי, אך בפורום הימני טוענים כי הוא יצור תלות כלכלית אצל אוכלוסיות עם משפחות מרובות ילדים, לרבות הקהילה החרדית. "יקדם אי־תעסוקת גברים חרדים"

מחאת המילואימניקים מחוץ לבנייני פורום קהלת בירושלים, 9 במרץ 2023/מחאת המילואימניקים אחים לנשק

פורום קהלת הזהיר את הממשלה מפני יישום השלב הראשון של תוכנית חינוך חינם עד גיל שלוש, אחת מהבטחות הבחירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כחלק מהשלב הראשון, שכבר נכנס כחלק מהתקציב הדו שתי שאוצר לפני כמה שבועות - תקדם הממשלה חינוך חינם מגיל שנתיים עד שלוש. המהלך, שנועד להיטיב עם המשפחות הצעירות בארץ ולהוריד מההורים את עול החינוך לגיל הרך - נחשב מהפכני ועשוי לסייע באופן משמעותי למאות אלפי משפחות צעירות בישראל.

ואולם, בפורום הימני שנקשר במהפכה המשפטית טוענים בנייר עמדה שפרסמו אתמול כי יש עוד צד למהלך הזה, שיוצר תלות כלכלית ברפורמה בעיקר אצל אוכלוסיות עם משפחות מרובות ילדים, לרבות הקהילה החרדית. בנייר העמדה מסבירים כי הרפורמה "תפגע בתעסוקת הנשים בישראל כשתעודד הישארות בבית" וטוענים כי המהלך החדש יעודד אי-תעסוקה אצל אבות חרדים.

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 12 במרץ 2023. רויטרס
רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 12 במרץ 2023/רויטרס

בצעד שעלול להתקבל בעין לא יפה אצל גורמים דתיים בממשלה, מציעים בקהלת להתנות את קבלת הסבסוד בתעסוקה של ההורים, בלפחות 24 שעות שבועיות (מעל חצי משרה במשק). זו אינה חוות דעת חדשה של הפורום, כשכבר ב-2021 פרסם סקירה מיוחדת בת 116 עמודים על הנושא שכללה התנגדות לכל סוג של סבסוד אוניברסלי (שאינו מותנה בהורים עובדים): "מודל הסבסוד הנוכחי מקדם אי־תעסוקת גברים חרדים כשהוא מכיר בשעות הישיבה של האב כשעות לימודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully