וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גן העדן" שטיפח ענק התרבות הישראלי: סיפורו של טופול בכפר נהר הירדן

בן כספית

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 10:40

היום מצוין יום המעשים הטובים. בתו של בן כספית, שסובלת ממחלת הקרוהן, חזרה מכפר נהר הירדן שמסייע לילדים עם מוגבלות וילדים חולים, מאושרת מאי פעם. מקים הכפר הוא לא אחר מאשר חיים טופול שהלך בשבוע שעבר לעולמו. כך תוכלו לתרום

בווידאו:חיים טופול מספר על כפר נהר הירדן/מערכת וואלה!

אז איך יכולים חייו של ישראלי פשוט (כמוני) להיות מושפעים מענקים כמו פול ניומן וחיים טופול, שהלך מאיתנו בשבוע שעבר? מעשה שהיה, כך בדיוק היה: אביגיל, בת הזקונים המדהימה שלנו, סובלת ממחלה כרונית בשם קרוהן. בשנה שעברה התברר לנו שיש בישראל מקום, "כפר נהר הירדן" שמו, שמוגדר כ"גן העדן" לילדים הסובלים ממחלות כרוניות או נכויות שונות. הם מבלים שם שלושה ימים עד שבוע בתנאי פנימיה מוגנים וחוזרים הביתה מאושרים.

כרגיל, הייתי סקפטי. הילה, האמא, דווקא התלהבה. אביגיל, שהספיקה בשנות חייה הקצרות (12) לבלות לא מעט במקומות שונים ואקזוטיים בעולם, נסעה ל"כפר נהר הירדן". כשחזרה, היא הייתה הכי מאושרת שהייתה אי פעם. עיניה (הירוקות) נצצו. היא עברה שם חוויה מושלמת, מרגשת, מושקעת ומעשירה. צוות של מדריכות ומדריכים מופלאים, פעילויות מרחיבות דעת ונשמה, פשוט כיף מזוקק ומרוכז, מעשיר ומהנה יותר מכל חופשה אקזוטית שהיא. והכי מדהים? הכול חינם, אין כסף.

בואו נתחבר לפול ניומן וחיים טופול מלמעלה: המיזם הזה, של הקמת כפרים שיהיו סוג של גני עדן לילדים חולים, הוא רעיון של פול ניומן. הוא הקים את הרשת הזו בארה"ב. חיים טופול, הפול ניומן שלנו, נדלק על הרעיון וייסד את הכפר בישראל. הוא גייס לצורך זה 100 מיליון שקלים בתרומות ויצא לדרך. טופול ראה בכפר הזה את בבת עינו. זו לא הייתה סתם פילנתרופיה. זה היה מפעל חייו. הוא הגיע לשם הרבה, בילה שם הרבה, בכל פעם חזר עם עיניים רטובות מדמעות.

משמאל: אביגיל, בתו של בן כספית. ללא, מערכת וואלה!
משמאל: אביגיל כספית/מערכת וואלה!, ללא
חיים טופול וילדי כפר נהר הירדן. כפר נהר הירדן, מערכת וואלה!
חיים טופול עם ילדי כפר נהר הירדן/מערכת וואלה!, כפר נהר הירדן

תחשבו רגע: בכפר הזה עוברים 1,800 ילדים בשנה. הוא נפתח לילדים בשנת 2011. עד היום, מעל 20 אלף ילדים חולים או נכים חזרו משם עם עיניים בורקות. היום (שלישי), יום המעשים הטובים, פחות משבוע לפטירתו של טופול, יש לכם הזדמנות לעשות שני מעשים טובים במכה אחת: גם לכבד ולהנציח את חיים טופול בדרך מיוחדת וגם לעזור לילדים חולים או נכים, בתרומה אחת.

בצירוף מקרים מטורף יצא כפר נהר הירדן לקמפיין גיוס המונים ביום ראשון השבוע. הכפר מוחזק, כולו, מתרומות. הקמפיין הזה תוכנן לפני חודשים ארוכים (ואני יכול להעיד על כך). גם תאריך העלייה לאוויר. טופול, במחווה אחרונה, נפרד מאיתנו יומיים קודם. גם במותו, ציווה חיים טופול לכפר נהר הירדן, את החיים.

לתרומות - לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully