וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לעומס בתורים: כך תחדשו דרכון - גם ללא תור

מערכת וואלה חדשות

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 11:44

איפה אפשר להוציא דרכון? מה עושים עם תוקפו של הדרכון הקודם פג? כמה זה עולה ומה צריך לעשות בשביל לחדש דרכון למבוגרים וגם לילדים בנתב"ג? כל מה שצריך לדעת על חידוש דרכון ישראלי

בווידאו: תורים ועומסים בנתב"ג, רגע לפני החג: "מחסור קשה בעובדים"/צילום: ניב אהרונסון

עונת הטיסות נמצאת בפתח ורבים שואלים - איך מתמודדים עם חידוש דרכון, כיצד מוציאים אותו והאם אפשר להימנע מהתורים הארוכים. הנה המדריך המלא של וואלה! לפתור את כל הבעיות בדרך לטיסה ולחופשה המיוחלת.

היכן ניתן להוציא דרכון:

ניתן להוציא דרכון ביומטרי באחת מלשכות רשות האוכלוסין וההגירה ברחבי הארץ בהזמנת תור מראש בלבד. את התור ניתן לקבוע באופן מקוון או במוקד הטלפוני - 3450*. אם אתם משתמשים רשומים, תוכלו לצפות בתור שזימנתם, לעדכן אותו או לבטל אותו באופן עצמאי במערכת. אם אינכם משתמשים רשומים, ניתן להתקשר למוקד הטלפוני או לשלוח מייל לכתובת info@piba.gov.il כדי לבטל את התור. יש להגיע ללשכה שאליה זימנתם את התור באופן אישי עבור מבקשי דרכון מגיל 18 והלאה.

בין התאריכים 14 במאי עד 15 ביוני 2023, ארבע הלשכות הגדולות, בירושלים, תל אביב, באר שבע וחיפה יוסבו למוקדים המנפיקים דרכונים ביומטריים בלבד. הלשכות יהיו פתוחות בימים א' עד ה', בשעות 22:00-7:30 במשך חודש מ-14 במאי עד 15 ביוני, ולא יידרש לקבוע תור, אך מי שכברקבע תור עדיין יהיה יכול להגיע ללשכות ולקבל אותו. במקביל, לשכה בעיר בני ברק צפויה להיפתח ב-15 במאי, אליה יש לקבוע תור כפי שהיה עד עכשיו.

אילו מסמכים צריך:

שימו לב - רישיון נהיגה לא נחשב מסמך מזהה לצורך הוצאת דרכון. אם מדובר בהוצאת דרכון במקום דרכון פג תוקף, דרכון שכל דפיו התמלאו, דרכון שלא נותרו בו דפים לוויזות על פי דרישות ייחודיות של מדינת היעד, או דרכון שהושחת, יש להגיע עם הדרכון הישן.

עבור כל אחד ממבקשי הדרכון יבוצע צילום תווי פנים ותילקח דוגמת טביעת האצבע של שתי האצבעות המורות. שימו לב, אין צורך להביא תמונת פספורט מהבית. תמונת הפנים תישמר במאגר הממשלתי ולא ניתן לסרב לכך. שמירת טביעת האצבעות אינה חובה. ההסכמה או הסירוב לא משפיעים על תוקף הדרכון שיינתן בשני המקרים ל-10 שנים. אם הונפק לכם דרכון ולאחר מכן אתם מבקשים למחוק את טביעות האצבע, תצטרכו להנפיק דרכון חדש ללא קשר לתוקפו של הדרכון הנוכחי.

דרכון ישראלי. ShutterStock
המרוץ לדרכון/ShutterStock

תוך כמה זמן הדרכון יגיע אליכם:

הדרכון החדש יישלח לכתובתכם תוך שישה שבועות מיום הבקשה. לאחר הביקור בלשכה ומילוי הטפסים המתאימים, תקבלו מסרון שיאפשר לכם לעקוב אחר מצב הבקשה שלכם לדרכון חדש עד שהוא יועבר לדואר ישראל לצורך שליחתו אליכם. בשלב הזה תקבלו מסרון נוסף עם מספר למעקב אחר שליחת הדרכון בדואר אל כתובתכם. אם לא תאספו את הדרכון בזמן מסניף הדואר שאליו תתבקשו להגיע, הדרכון יועבר ללשכה שבה הגשתם את הבקשה.

כמה עולה דרכון:

התשלומים על דרכונים מתחלקים לכמה קטגוריות ובכמה דרכים - אם מדובר בחידוש דרכון בהגעה לתור ברשות האוכלוסין וההגירה ואם דרך האינטרנט בקיץ או בחורף (כשתאריכי החורף הם 1 בנובמבר עד סוף חודש פברואר).

1. אם מדובר בדרכון ראשון או בהחלפת דרכון שתוקפו פג - בהגעה ללשכה תשלמו 280 שקלים. אם תזמינו באינטרנט בתקופת הקיץ תיפרדו מ-260 שקלים ואילו בחורף תשלמו 165 שקלים בלבד.

2. אם מדובר בהחלפת דרכון שאבד, נגנב או נפגם - בהגעה ללשכה תשלמו לא פחות מ-580 שקלים. בהזמנה דרך האינטרנט בקיץ תשלמו 560 שקלים ובחורף 465 שקלים.

3. אם מדובר בדרכון עסקי ראשון או החלפת פג תוקף - התשלום בתור בלשכה יעמוד על 470 שקלים ואילו באינטרנט בתקופת הקיץ התשלום יעמוד על 410 שקלים. בחורף המחיר צונח ל-325 שקלים.

4. במקרה של החלפת דרכון עסקי שאבד, נגנב או נפגם - הסכום בלשכה גבוה במיוחד - 770 שקלים. בהזמנה דרך האינטרנט בקיץ תשלמו 710 שקלים ובחורף - 625 שקלים.

התעריפים משתנים אם מדובר בחידוש/הוצאת דרכון או החלפה עבור מי שטרם מלאו לו 18.

1. דרכון ראשון או החלפת דרכון שתוקפו פג - 150 שקלים בלשכה, 135 שקלים להזמנה באינטרנט בקיץ ו-100 שקלים בחורף.

2. החלפת דרכון שאבד, נגנב או נפגם - 300 שקלים בלשכה, 285 שקלים להזמנה באינטרנט בקיץ ו-250 שקלים בחורף.

הוצאת דרכון זמני בנתב"ג:

במקרה שטיסתכם היא בטווח של 48 שעות מרגע הבקשה, ניתן להגיש בקשה לדרכון זמני בנמל התעופה בן גוריון. העלויות לדרכון זמני בנתב"ג גבוהות מאוד. אם מדובר בדרכון זמני ראשון או כזה שפג תוקף תשלמו 875 שקלים בנתב"ג. אם תבצעו את ההזמנה דרך האינטרנט בחודשי הקיץ תיפרדו מ-855 שקלים ובמקרה שמדובר בעונת החורף - התשלום יעמוד על 760 שקלים.

אם מדובר בדרכון זמני במקום זה שאבד, נגנב או נפגם - העלויות קופצות. בהזמנה במקום תשלמו 1,175 שקלים, באינטרנט בעונת הקיץ הסכום יעמוד על 1,155 שקלים ובחורף על 1,060 שקלים.

כמו כן, בקשה לדרכון זמני ניתן להגיש בלשכת רשות האוכלוסין וההגירה שאליה משויך אזור המגורים שלכם ללא צורך בזימון תור ללשכה. מה צריך לעשות? למלא טופס בקשה לדרכון זמני, לחתום עליו, לצרף שתי תמונות פספורט, להציג תשלום באינטרנט ולצרף את הדרכון הקודם. אם ישנם קטינים שכלולים בבקשה לדרכון זמני, יש להגיע עמם. תוקפו של דרכון זמני מוגבל לשנתיים והוא יישלח בדואר רשום בתוך שבוע מיום הגשת הבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully