וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה רשת העתקות בבחינות הבגרות שפעלה ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 16:03

במסגרת הפרשה נעצרו 12 מעורבים, מתוכן 11 נשים, החשודים שהעבירו פתרונות לנבחנים באמצעות קבוצות וואטסאפ בתמורה ל-100 שקלים לבחינה. התלונה הוגשה במשטרה לאחר שמשרד החינוך זיהה דפוסים חוזרים של תשובות במאות מבחנים

נחשפה רשת העתקות בבחינות הבגרות שפעלה ברחבי הארץ/דוברות משטרת ישראל

12 חשודים מתוכן 11 נשים נעצרו היום הבוקר (שני) בחשד שהפעילו רשת שסיפקה תשובות לאלפי נבחנים במהלך בחינות הבגרות. החקירה נפתחה לאחר הגשת תלונה של משרד החינוך, שזיהה דפוסים חוזרים של תשובות וטעויות במאות מבחנים שבוצעו במקצועת שונים. העצורים בפרשה יובאו במהלך היום לבית המשפט השלום בטבריה לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

בעקבות התלונה פתחו חוקרי פשיעה מקוונת בחקירה, שבמהלכה "נרשמו" השוטרים לשירות החשוד כדי להבין את השיטה בה פעל. מהחקירה עלה, כי תמורת תשלום של 100 שקלים לבחינה, ששולם בבנק הדואר לשליחי הארגון, שכונה "נביל אל אסמאר" חברי הרשת היו מעבירים את הפתרונות לנבחנים באמצעות קבוצות וואטסאפ. חברי הרשת הנחו את הנבחנים להסליק טלפון סלולרי ולעיתים גם אוזניה על מנת שיכולו לקבל את התשובת לבחינה בזמן אמת.

תלמידים במהלך בחינת בגרות במתמתיקה. אבשלום ששוני, פלאש 90
תלונה הוגשה לאחר שמשרד החינוך זיהה דפוסים חוזרים של תשובות במאות מבחנים. תלמידים/פלאש 90, אבשלום ששוני

על פי החשד, חברי הרשת הפעילו סייענים שהעבירו להם את שאלוני הבחינה עם תחילתה, ופותרים מקצועיים שפתרו את השאלון, והעבירו את התשובות לנבחנים.

הארגון פרסם את שירותו כסיוע למעבר בחינות הבגרות בציון גבוה מאד, ברשתות החברתיות בשפה הערבית, בחלק מהפרסומים ציין הארגון כי הכספים שנאספים מועברים כתרומות לילדי עזה.

בין העצורות ישנה גם משגיחה. העצורים הם אלו שעמדו בראש הרשת, ואליהם נותבו הכספים דרך שליחים שאליהם הועברו הכספים בבנק הדואר. החקירה נמשכת יחד עם חוקרי רשות המיסים מפקיד שומה חקירות חיפה והצפון בליווי פרקליטות מחוז דרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully