וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלה בארה"ב: יומיים אחרי קריסת "בנק ההייטק" - גם "בנק הקריפטו" נסגר

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 3:32

הרגולטור בארצות הברית הודיע כי השתלט גם על הפיקדונות של בנק "סיגנצ'ר", מהמרכזיים בתעשיית הקריפטו, שהחזיק בכ-200 מיליארד דולר. בד בבד, הודיעו הרשויות כי לקוחות בנק "סיליקון ואלי" שקרס לפני יומיים יוכלו לקבל חזרה את כספם. הנשיא ביידן יקיים דיון בנושא בבוקר

בהלה בארה"ב: יומיים אחרי קריסת "בנק ההייטק" - גם "בנק הקריפטו" נסגר/רויטרס

הרשויות בארצות הברית הודיעו הלילה (שני) על סגירת בנק "Signature", מהמרכזיים שבתעשיית הקריפטו, שהחזיק בכמעט 200 מיליארד דולר בנכסים והפקדות. זאת, יומיים בלבד לאחר סגירת הבנק "סיליקון ואלי", המזוהה ביותר עם תעשיית ההייטק האמריקנית.

סגירת הבנק מגיעה לאחר שמנייתו קרסה בעשרות אחוזים בימים האחרונים ואחרי שלקוחות רבים מיהרו למשוך את כספם מהבנק בעקבות קריסת "סיליקון ואלי". משרד האוצר והבנק המרכזי בארצות הברית הודיעו כי הוקם בנק "מגשר" שיאפשר ללקוחות גישה לכסף שלהם. כעת, מנסים הרגולטורים למכור את נכסי הבנק.

בד בבד, הנשיא ג'ו ביידן התייחס הלילה למשבר והודיע כי יקיים דיון בנושא מחר בבוקר. "האזרחים האמריקנים והעסקים במדינה יכולים להיות בטוחים שהפיקדונות שלהם יהיו שם כשיצטרכו אותם", אמר ביידן. "אני מחויב להמשיך במאמצים לחזק את הפיקוח על בנקים גדולים כדי שלא נגיע למצב הזה שוב". עוד הוסיף הנשיא כי "נדאג שהאחראים ל'בלאגן' הזה ישלמו את המחיר".

שרה גור, בכירה בבנק "מורגן סטנלי", יוצאת מבנק Signature שבניו יורק, 12 במרץ 2023. רויטרס
שרה גור, בכירה בבנק "מורגן סטנלי", יוצאת מבנק Signature שבניו יורק. הלילה/רויטרס

לפני יומיים, קרס "בנק הסטארטאפים" של ארצות הברית, "סיליקון ואלי". זאת, לאחר שביום חמישי ירדה מניית הבנק ב-60 אחוזים, בעקבות משיכות כספים כבדות של הלקוחות, שרוקן אותו מנכסיו. ביום שישי נרשמו לפני המסחר ירידות נוספות בשיעור של יותר מ-60 אחוז והוא הופסק עוד לפני הפתיחה.

עד דצמבר עמדו נכסיו של הבנק על כ-210 מיליארד דולר, מהם 174 מיליארד מהפקדות של לקוחות. המשיכות המרובות הביאו לצלילה מהירה. הבנק הקודם בסדר הגודל הזה שקרס היה וושינגטון מיוצ'ואל ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully