וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיצוב של "אייר פורס 1 הבא": ביידן נאמן לקנדי - דוחה את טראמפ

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 20:28

חיל האוויר האמריקני חשף את הצבעים החדשים של מטוס אייר פורס 1, שנמצא בבנייה. העיצוב החדש אינו עושה שימוש בצבעים אדום, לבן וכחול שבחר הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ובמקום זאת נבחרה גירסה מודרנית יותר של העיצוב הקלאסי של מטוס הנשיא

חיל האוויר האמריקני חשף ביום שישי את הצבעים החדשים של מטוס אייר פורס 1, שנמצא בבנייה. העיצוב החדש אינו עושה שימוש בצבעים אדום, לבן וכחול שבחר הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ובמקום זאת נבחרה גירסה מודרנית יותר של העיצוב הקלאסי של מטוס הנשיא.

העיצוב החדש אינו כולל גם את העיצוב שרצה טראמפ בעבור המטוס, שאמור היה לכלול פס אדום כהה לאורך אמצע כלי הטיס ותחתית צבועה כחול כהה. התוכנית של טראמפ נדחתה בשנה שעברה בשל עלותה והעובדה שייקח זמן רב יותר להשלים אותה. בנוסף, הצבע הכחול הכהה שטראמפ בחר עלול היה לחמם יתר על המידה רכיבים אלקטרוניים במטוס, מה שהיה מחייב ביקורות נוספות של מינהל התעופה הפדרלי, נמסר מחיל האוויר.

מטוס אייר פורס 1 החדש. Department of the Air Force, אתר רשמי
דגם של אייר פורס 1 הבא, באישור ביידן/אתר רשמי, Department of the Air Force
המטוס שדונלד טראמפ רצה. GettyImages
המטוס שדונלד טראמפ רצה/GettyImages
אייר פורס וואן של הנשיא ג'ון קנדי. GettyImages
אייר פורס 1 של הנשיא ג'ון קנדי/GettyImages

במקום זאת, "אייר פורס 1 הבא" יהיה צבוע באותם צבעים של המטוס הנוכחי, עם שינוי אחד: על פי CNN, גוון הצבע הכחול סביב החרטום והמנועים יהיה כהה יותר מהצבע במטוס הקיים. העיצוב הכללי נותר נאמן לעיצוב של המטוס עוד מתקופתו של הנשיא ג'ון אפ. קנדי לפני 60 שנה.

על פי חיל האוויר, מטוס הבואינג VC-25 (גירסה צבאית של 747) יהיה מוכן ב-2027. המטוס השני יהיה מוכן שנה לאחר מכן. העיצוב והצבעים החדשים לא ישנו את עלות התוכנית.

בואינג חתמה על עסקה לאספקת שני מטוסים חדשים ב-2018 עם הנשיא דאז טראמפ. הוא ביקש שהם יהיו מוכנים ב-2021, אך שורה של עיכובים, לרבות מגפת הקורונה, פקדה את הפרויקט מאז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully