וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבע לרכוש סמארטפון - ושדד, השוטרים גילו: השודד - צעיר בן 19 ללא עבר פלילי

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 13:17

הצעיר, תושב בית ג'ן, הואשם בעבירות תקיפה וגניבה על שלושה מקרים שונים שבהם קבע להיפגש עם אנשים שהתעניינו למכור את המכשיר הסלולרי שלהם - וגנב אותם במפגשים. כשהוא נעצר התברר כי אין לו כלל עבר פלילי: "זו התנהגות שמאפיינת עבריינים"

כתב אישום בעבירות תקיפה וגניבה הוגש בשבוע שעבר בבית משפט השלום בעכו, נגד צעיר בן 19 מבית ג'ן. בשלושה מקרים שונים קבע הנאשם פגישות עם בעלי טלפונים סלולאריים שביקשו למכור אותם. כשנפגשו חטף מידיהם את השקיות שאחזו ונמלט. פעמיים, הטלפונים שביקש לגנוב כלל לא היו בשקיות ובפעם השלישית הוא הצליח לממש את זממו ולשדוד את הטלפון מידי המוכר.

על פי כתב האישום, שהגישה מחלקת התביעות במחוז הצפוני של המשטרה, הנער איתר אנשים שפירסמו בפלטפורמות שונות ברשת האינטרנט על רצונם למכור טלפונים ותיאם איתם מפגשים בישוב מגוריו, בית ג'ן. כשנפגשו וניהלו ביניהם שיחה, חטף מידיהם את הטלפון, או מה שחשב כטלפון ונמלט מהמקום.

במשטרה הופתעו כשעצרו אותו והתברר שמדובר בנער בן 19 בסך הכל, ללא כל עבר פלילי. "התכנון השיטתי וההתנהגות שלו במהלך המפגשים עם הקורבנות, חטיפת הטלפונים ואף תקיפה- זו התנהגות שמאפיינת עבריינים עם עבר פלילי, לפעמים מדובר בנרקומנים. לא ציפינו לגלות נער שלא היה מעורב בעבר בפלילים", אמר מפקח אמיר אלדר, ראש משרד חקירות בתחנת המשטרה בכרמיאל, שחקרה את המקרה.

התכתבות של הנאשם בשוד טלפונים עם אחד הקורבנות. ללא, אתר רשמי
התכתבות של הנאשם בשוד טלפונים עם אחד הקורבנות/אתר רשמי, ללא

מכתב האישום עולה כי הנער נעצר לפני חודש, אחרי שביצע את השוד האחרון בסדרה. זה קרה אחרי שנער בן 17 פירסם בפייסבוק על רצונו למכור אייפון 14 פרומקס בשווי של 5,450 שקל. אחרי שניהלו משא ומתן קבעו להיפגש ולבצע עסקת חליפין - הנאשם ייתן בתמורה לבעל האייפון טלפון סמסונג גלקסי 22S אולטרה ויוסיף 800 שקלים.

השניים נפגשו ליד בניין המועצה המקומית בבית ג'ן ולאחר שיחה קצרה חטף הנאשם שקית מידיו של הנער עם האייפון נמלט מהמקום. כעבור שעה הגיעו השוטרים לביתו וכשראה אותם פונים לאביו ברח מהבית. הוא נעצר מאוחר יותר.

כמה חודשים קודם לכן פרסמה צעירה על רצונה למכור אייפון 13 פרומקס. הנאשם אמר שיקנה אותו ב-4,250 שקל והם קבעו להיפגש בבית ג'ן. לפגישה היא הגיעה עם אביה ועם בן זוגה. הנאשם לא נרתע מנוכחותם. הוא הפנה את שני הגברים לצר בית סמוך בטענה שאביו שנמצא שם ישלם להם עבור הקניה. הם נשמעו לו וכשהוא נותר לבד עם הצעירה הוא חטף ממנה שקית שהחזיקה ורצה לברוח.

הצעירה אחזה בשרוול חולצתו וקראה לאביה ולבן זוגה. השניים הגיעו, תפסו אותו ולקחו מידיו את הטלפון הגנוב. אז הוציא הנאשם מיכל של גז פלפל וביקש לרסס עליהם. התרסיס לא התיז והוא הצליח לברוח.

בחקירה התגלה עוד מקרה שבו קבע הנאשם לקנות אייפון 14 פרומקס ב-4,900 שקל מידי גבר שפרסם מודעה בקבוצת "מרקט פלייס" בפייסבוק. גם הפעם נקבע שיפגשו בבית ג'ן. המוכר החזיק בידו שקים עם קופסת הטלפון וכבל הטענה, אולם הטלפון היה בכיס מכנסיו. הנאשם חטף את השקית וברח.

לדברי החוקר אלדר, בחדרו של הנאשם נמצא הטלפון שהצליח לגנוב וכן קופסאות ריקות של טלפונים ומדבקות של טלפונים. הוא אמר כי במשטרה חושבים שנוספים נפלו קורבן למעשיו של החשוד.
במעמד הגשת כתב האישום בשבוע שעבר, ביקשה המשטרה כי הנאשם יהיה במעצר עד תום המשפט. בית המשפט החליט כי הוא ישהה במעצר בית, זאת בשל גילו ומשום שאין לו עבר פלילי ומשום שמדובר בעבירות רכוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully