וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי אגף התקציבים לשעבר לסמוטריץ': "הכלכלה הישראלית בסכנה"

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 11:05

במכתב ששלחו 200 מבוגרי האגף במשרד האוצר לשר נכתב כי המהפכה המשפטית תוביל לפגיעה ארוכת טווח במשק הישראלי ובאיכות החיים של התושבים. "כבר רואים את סימני הפגיעה החריפה מתחילים"

עשרות אלפי אנשים מגיעים למוקדי ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/לפי סעיף 27 א

ראשי אגף התקציבים לשעבר במשרד האוצר ועוד כ-200 בוגריו שלחו היום (ראשון) מכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שבו קראו לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית לאור החלשת הכלכלה. "קיים חשש כבד שהחלשת מערכת המשפט תוביל לפגיעה ארוכת טווח בתוואי הצמיחה של המשק ובאיכות החיים של תושבי ישראל", כתבו החותמים והתריעו, "כבר רואים את סימני הפגיעה החריפה מתחילים".

"הכלכלה הישראלית נכנסת לאזור סכנה מוגבר, המתווסף לאירועים חיצוניים עולמיים ולסיכונים ביטחוניים אזוריים. האיום על החברה והכלכלה שהתווסף בשבועות האחרונים הוא איום פנימי הנובע מיוזמות חקיקה ממשלתיות", הזהירו הכלכלנים הבכירים, והוסיפו כי מקרה כזה שבו בוגרי האגף חתומים יחד עם מכתב מסוג זה הוא ככל הנראה חסר תקדים.

יריב לוין, בצלאל סמוטריץ', מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
יעצרו את החקיקה? סמוטריץ' ולוין/ראובן קסטרו

בתוך כך, הקואליציה ממשיכה היום בקידום המהפכה המשפטית. ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן מתכנסת הבוקר לדיון על שני תיקונים לחוק יסוד: השפיטה - האחד נועד להקנות לקואליציה שליטה בוועדה לבחירת שופטים, והשני נועד למנוע מבג"ץ לבקר ולפסול חוקי יסוד. התיקונים לחוק מקודמים מטעם ועדת החוקה לקראת אישור לקריאה שנייה ושלישית, משלבי החקיקה האחרונים שבהם עוד ניתן לערוך שינויים.

רוטמן אמר כי הוא מתכנן להגיע היום לפגישה אצל הנשיא יצחק הרצוג לדיון על מתווה מוסכם לרפורמה. "חשוב שהרפורמה תושג בהסכמה רחבה ולמרות זאת - אנשים מהצד הפוליטי הנגדי לא מוכנים לדבר", טען. חבל מאוד שיד מושטת לא פוגשת יד אחות. גם אם לא הסכמתי עם מה שאמר הנשיא, אנחנו עדיין קשובים ברוב קשב לדבריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully