וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע: מחבל חמוש הגיע לחווה חקלאית בשומרון - ונורה למוות

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 11:42

מתחקיר האירוע עולה כי המחבל הגיע לחווה, סמוך ליישוב מעלה שומרון, כשהוא חמוש בסכינים. בעל החווה קרא לו לעצור, אך הוא התקדם לעברו תוך שקרא "אללה אכבר". בכליו אותרו מטעני חבלה מאולתרים

בוידאו: מסלול הפיגוע ברחוב דיזינגוף/אורי סלע

ניסיון פיגוע אירע הלילה (שישי) בחווה חקלאית בשומרון. מתחקיר האירוע עולה כי בעל החווה, הנמצאת ליד היישוב מעלה שומרון שבאזור קלקיליה, זיהה מחבל חמוש בשני סכינים מתקרב לעברו. הוא צעק לו לעצור, אך זה התקדם תוך שהוא צועק "אללה אכבר" - ונורה למוות.

בכליו של המפגע אותרו שני מטעני חבלה מאולתרים. לזירה הוקפצו כוחות צבא וחבלני משטרה. לא היו נפגעים מלבד המחבל.

עוד עלה מהתחקיר כי המחבל הגיע לשטח החווה לפנות בוקר, נכנס לאוהל בו ישנו כמה מתנדבים בחווה והתקרב לאחד מהם במטרה להרוג אותו. האחרון התעורר, הבחין במחבל, הדף אותו ורץ לאוהל הנוסף כדי להזהיר את שאר הנוכחים. לאחר מכן המחבל התקדם לעבר בית מגוריו של בעל החוווה ומשפחתו, השליך כמה מטענים מאולתרים במרכז החווה, אלו התפוצצו והעירו את בעל המקום שיצא למרפסתו וירה בו למוות. הבוקר פשטו כוחות צה''ל על ביתו של המחבל.

מאחז אל –מתן במעלה שומרון, דצמבר 2012. אתר רשמי, מערכת וואלה!
התקדם תוך שהוא צועק "אללה אכבר"/מערכת וואלה!, אתר רשמי

ניסיון פיגוע נוסף התרחש אתמול בביתר עילית, במהלכו הפעיל המחבל מטען חבלה בקו אוטובוס באזור. אתמול בערב עלה המחבל לאוטובוס בקו 226 בין ירושלים לבית"ר עילית. כשהגיע לבן זכאי, הרחוב הראשי בביתר עילית, ירד המחבל מהאוטובוס, כשהוא משאיר את המטען בכלי התחבורה. כמה שניות לאחר מכן, החל המטען להתלקח.

במהלך הלילה קיבלו תושבי העיר הוראה להישאר בבתיהם, כשהמצוד אחר המחבל ממשיך. אולם, היום בבוקר מסר פיקוד העורף כי היציאה מהבתים באזור בטוחה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

זמן קצר לפני כן, התרחש פיגוע ירי ברחוב דיזנגוף פינת בן גוריון בתל אביב. בפיגוע נורו ונפצעו שלושה בני אדם, כששניים מהם במצב קשה, ואחד במצב בינוני-קל, כמו כן נורה למוות המחבל. מתנדב במשטרה שלא היה בתפקיד, הגיע לאזור לאסוף את בתו, והיה אחד ממנטרלי המחבל.

בתוך כך, במהלך הלילה מיפה צה"ל את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע, מועתז אל-חואג'א, לקראת הריסתו כוחות גדולים של צה"ל נכנסו לכפר נעלין שבו הוא מתגורר, בליווי דחפורים של חיל ההנדסה. אביו של המחבל, מנהיג חמאס בכפר, נעצר והועבר לחקירת שב"כ. בשלב זה טרם ברור אם ידע על כוונת בנו לבצע פיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully