וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מודאגים מכך שהתקיפה בסוריה תפגע במאמצי הסיוע

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 15:05

וושינגטון לא ציינה מי עומד מאחורי התקיפה, שלפי דמשק בוצעה על ידי ישראל. בעקבות השבתתו, הופנו טיסות הסיוע לנפגעי רעידות האדמה לדמשק וללטקיה. הפעילות בנמל אמורה להתחדש מחר

בניין שנפגע בתקיפה ישראלית בדמשק/רשתות חברתיות

ארצות הברית הביעה חשש מפני פגיעה ממושכת במשלוחי הסיוע ההומניטרי לסוריה, לאחר שנמל התעופה בחאלב הושבת בתקיפה אווירית שיוחסה לישראל. הנמל שימש להעברת סיוע לקורבנות רעידת האדמה בחודש שעבר, שבה נהרגו אלפי בני אדם. לפי האו"ם, משרד התחבורה של סוריה הפנה את כל משלוחי הסיוע לדמשק או לטקיה.

התקיפה אירעה בלילה שבין שני לשלישי. לפי גורם צבאי שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הרשמית, התקיפה פגעה במסלולים בנמל התעופה והוציאה אותם מכלל שימוש. עוד דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית כי מערכות ההגנה האווירית יירטו חלק מהטילים ששוגרו מהים התיכון, ממערב ללטקיה.

עשן עולה מתקיפה בנמל התעופה הבינלאומי בחאלב, סוריה, אחרי תקיפה שיוחסה לישראל, 7 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עשן מיתמר מנמל התעופה בחאלב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ישראל, כהרגלה, נמנעה מלהגיב על הטענות של סוריה, אך מאז השנה שעברה נרשמו שורת פגיעות בנמלי תעופה במדינה שיוחסו לה. נמלי התעופה בדמשק ובחאלב, שדרכם מעבירה איראן נשק למשטר אסד ולחיזבאללה, הושבתו כמה פעמים בחודשים האחרונים.

התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל הייתה בחודש שעבר במרכז דמשק, אז נטען שנהרגו בה חמישה בני אדם ו-15 נוספים נפצעו. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה, בתקיפה שכוונה נגד מטרות של איראן ושל חיזבאללה נהרגו 15 בני אדם. הארגון, היושב בלונדון, תיאר זאת כתקיפה הקטלנית ביותר של ישראל בבירת סוריה. בישראל לא הגיבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully