וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 200 שנה: הווותיקן ישיב פסלים עתיקים ליוון

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 12:41

גורמים רשמיים חתמו על מה שהם מכנים "תרומה" של השרידים בני ה-2,500 שנים - ראש סוס, ראש גבר מזוקן וראש של ילד - בטקס מיוחד בוותיקן. חלקי הפסלים יועברו לאתונה ב-24 במרץ

הוותיקן חתם על הסכם להשיב שלושה חלקי פסלים, שהיו חלק מהאוסף הקבוע של מוזיאון הוותיקן מזה מאתיים שנה. על פי אתר "ארט ניוזפייפר", גורמים בוותיקן גם ציינו לוח זמנים להשבת פריטי האמנות מאוחר יותר החודש.

הצעד צפוי להגביר את הלחץ שמופעל על המוזיאון הבריטי (British Museum) להשיב את שיש אלגין (שיש פרתנון) שברשותו, לאחר שנים של משא ומתן עם הרשויות היווניות.

גורמים רשמיים חתמו על מה שהם מכנים "תרומה" של השרידים בני ה-2,500 שנים - ראש סוס, ראש גבר מזוקן וראש של ילד - בטקס מיוחד בוותיקן יום שלישי.

הוותיקן הודיע בדצמבר על כוונתו להשיב את הפריטים, לאחר שהאפיפיור פרנציסקוס נפגש ב-2021 עם אירונימוס השני, הארכיבישוף של אתונה ויוון וראש הכנסייה היוונית האורתודכסית. חלקי הפסלים יועברו לאתונה ב-24 במרץ וקבלת פנים מיוחדת מתוכננת לכבוד המאורע.

הוותיקן יחזיר שרידי פסלים ליוון. אתר רשמי, צילום מסך
הוותיקן יחזיר שרידי פסלים ליוון/צילום מסך, אתר רשמי
שרידי פסלים שהוותיקן מחזיר ליוון. טוויטר, צילום מסך
שרידי פסלים שהוותיקן מחזיר ליוון/צילום מסך, טוויטר
שרידי פסלים יוחזרו מהוותיקן ליוון. אתר רשמי, צילום מסך
שרידי פסלים יוחזרו מהוותיקן ליוון/צילום מסך, אתר רשמי

על פי פאפאמיקרוליס עמאנואיל, שנכח בטקס החתימה בשם אירונימוס השני, ההסכם הוא "אירוע היסטורי". הוא הוסיף כי הוא מקווה שאחרים ילכו בעקבות האפיפיור.

שיש אלגין הובא ממקדש הפרתנון שעל האקרופוליס באתונה ב- 1806 על ידי תומאס ברוס הרוזן השביעי מאלגין למוזיאון הבריטי בלונדון. פסלים ועיטורים אחרים הוסרו מפרתנון, שנבנה ב-447-432 לפני הספירה ומוצגים כיום במוזיאונים נוספים, כולל הלובר בפריז והמוזיאון לתולדות האמנות בווינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully