וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה? ועדת החוקה ממשיכה לקדם את הדיונים על הרפורמה המשפטית

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 14:07

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן זימן את חברי הוועדה לדיונים שיתקיימו בימי ראשון, שני, שלישי ורביעי הבא. בשיחות הוועדה תכין את הצעות החוק הכוללות את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וכן את ביטול האפשרות של בג"ץ לפסול חוקי יסוד לקריאה שניה ושלישית

בווידאו: המפגינים שנעצרו במחאה נגד המהפכה המשפטית/קרין שגיא

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן זימן היום (שלישי) את חברי הוועדה לדיונים על המשך החקיקה של המהפכה המשפטית. הדיונים צפויים להתקיים בימי ראשון, שני, שלישי ורביעי הבא. בדיונים הוועדה תכין את הצעות החוק הכוללות את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וכן את ביטול האפשרות של בג"ץ לפסול חוקי יסוד לקריאה שניה ושלישית. לפי ההצעה, לקואליציה יהיה רוב בוועדה לבחירת שופטים. מדובר באחד השלבים האחרונים של החקיקה.

הדיונים בוועדת החוקה לא מתקיימים השבוע בשל ימי חג הפורים שבהם הכנסת אינה פעילה כלל מלבד יום חמישי. בקואליציה הדגישו כי לא יעצרו את החקיקה לטובת הידברות או קידום פשרה, וכעת הח"כים קיבלו הודעה על כך שהוועדה תכונס ביום ראשון הקרוב לטובת המשך החקיקה.

שמחה רוטמן, דיון ועדת החוקה, 1 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
שמחה רוטמן/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully