וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאו האמריקנים הנעדרים במקסיקו: שניים מתים, שניים בחיים

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 19:22

ארבעת החברים נסעו מדרום קרולינה למדינה הדרומית כדי לעזור לאחת מהם - אם לשישה - לעבור מתיחת בטן מעבר לגבול - תופעה נפוצה למדי. ככל הנראה, קרטל סמים טעה בזהותם וחשב שהם מבריחי סמים מהאיטי

שניים מארבעת האמריקנים שנורו על ידי חמושים ונחטפו לאחר שחצו את הגבול לצפון מקסיקו ביום שישי, מתו, כך אמר היום (שלישי) מושל מדינת טמאוליפס. אמריקו ויאריאל אמר את הדברים בשיחת טלפון במסיבת עיתונאים נשיאותית, והוסיף כי שני האמריקנים הנוספים נמצאו בחיים. אחד הניצולים פצוע, לדבריו. המושל ציין כי הפרטים אושרו על ידי התובעים וכי אמבולנסים וצוות אבטחה נשלחו לתמוך בקורבנות.

החוקרים סבורים כעת כי קרטל מקסיקני ככל הנראה טעה וחשב כי האמריקנים הם מבריחי סמים מהאיטי, אמר מקור המקורב לחקירה. לאזרחים אין כל רקע פלילי, הוא הוסיף.

במטאמורוס, עיר במדינת טמאוליפס, חיים יותר מחצי מיליון תושבים. היא ממוקמת ממעבר לנהר ריו גרנדה, מול בראונסוויל בטקסס. משרד החוץ האמריקני פירסם אזהרת מסע ברמה 4 לרוצים לבקר במדינה בטענה לסכנה של חטיפות ופשעים אחרים.

חטיפת ארבעה אמריקנים במקסיקו. טוויטר, צילום מסך
תמונות שככל הנראה מראות את תקרית החטיפה/צילום מסך, טוויטר
מכונית לבנה מעורבת בחטיפת ארבעה אמריקנים במקסיקו. טוויטר, צילום מסך
תמונות שככל הנראה מראות את תקרית החטיפה/צילום מסך, טוויטר
מכונית לבנה מעורבת בחטיפת ארבעה אמריקנים במקסיקו. טוויטר, צילום מסך
תמונות שככל הנראה מראות את תקרית החטיפה/צילום מסך, טוויטר
מכונית שמעורבת בחטיפת ארבעה אמריקנים במקסיקו. טוויטר, צילום מסך
תמונות שככל הנראה מראות את תקרית החטיפה/צילום מסך, טוויטר

ארבעת האזרחים האמריקנים היו חברים טובים שנסעו מדרום קרולינה למדינה הדרומית כדי לעזור לאחת מהם - אם לשישה - לעבור מתיחת בטן מעבר לגבול, כך אמרו שני בני משפחה ל-CNN. לטאביה "טיי" וושינגטון מקגי, בת ה-33, נסעה למקסיקו עם שאיד וודרד, זינדל בראון וחבר נוסף בשם אריק, כדי לעבור טיפול רפואי אך מעולם לא הגיעה לתור שלה, אמרה אמה, ברברה בורג'ס.

סרטון שפירסמה רשת CNN מראה אישה וכמה אנשים נוספים נדחפים לתוך משאית לבנה. בסרטון נראית אישה נדחפת למשאית על ידי שני גברים בזמן שגבר נוסף חמוש מביט במתרחש. לאחר מכן, שלושת הגברים נראים מושכים שני אנשים צולעים לתוך המשאית. האמריקנים נסעו במיני ואן לבנה עם לוחית רישוי של דרום קרולינה. הם כנראה עשו תאונה עם כלי רכב אחר לפני שנלקחו תחת איומי אקדח.

ה-FBI ביקש את עזרת הציבור במציאת הנעדרים וזיהוי המעורבים בתקרית. הסוכנות הציעה פרס בשווי 50 אלף דולר בעבור מציאת הקורבנות ומעצר האחראים.

הרשויות במקסיקו גם כן חיפשו אחרי האמריקנים הנעדרים שנסעו לעיר הגבול מטאמורוס, כשחמוש פתח לעברם בירי, "הכניס אותם לכלי רכב שבו נהגו חמושים", על פי ה-FBI. עובר אורח מקסיקני נהרג גם כן בתקרית, אמר שגריר ארצות הברית למקסיקו קן סלזאר.

הנסיעה למקסיקו בסוף השבוע היתה השנייה של מקגי, אמרה אמה. לפני כשנתיים, היא נסעה למדינה על מנת לעבור ניתוח. מקסיקו נהפכה לאתר פופולרי ל"תיירות רפואית" ומושכת תיירים שרוצים חלופות זולות יותר או טיפולים רפואיים שלא אושרו או שאינם נגישים בארצות הברית. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), מזהיר כי המגמה המתחזקת מלווה בסיכונים, כולל זיהום וסיבוכים שאחרי ניתוח.

נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור אמר: "אנחנו מאוד מצטערים שזה קרה במדינה שלנו, ואנו שולחים את תנחומינו למשפחות הקורבנות, חבריהם ולממשלת ארצות הברית. נמשיך לעשות את עבודתנו ולספק שלווה ושלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully