וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן לדרמר: יש לנקוט צעדים כדי לבלום את ההסלמה בגדה

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 8:39

שר החוץ של ארה"ב נפגש עם השר לעניינים אסטרטגיים ועם היועץ לביטחון לאומי הנגבי בוושינגטון, על רקע החשש בממשל מפני התלקחות ברמדאן. "כל הצדדים צריכים לנקוט צעדים כדי לבלום את ההסלמה ולהשיב את הרגיעה", אמר דובר משרד החוץ של ארה"ב

בווידאו: לא רק פוגל: גם סמוטריץ' אומר שצריך "למחוק את חווארה"/הוועידה הפיננסית של TheMarker Labels

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן נפגש אתמול (שני) במשרד החוץ בוושינגטון עם השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, ועם היועץ לביטחון לאומי, צחי הנגבי, והביע בפניהם דאגה מהמשך ההסלמה בגדה המערבית. "כל הצדדים צריכים לנקוט צעדים כדי לבלום את ההסלמה ולהשיב את הרגיעה", אמר בלינקן במהלך הפגישה, לפי דובר משרד החוץ של ארצות הברית, נד פרייס.

למה זה חשוב

  • הממשל האמריקני מנסה למנוע התלקחות בגדה המערבית במהלך הרמדאן. האמריקנים קיוו שהפסגה הביטחונית בעקבה תסייע בבלימת ההסלמה והתאכזבו מהתגובות לפסגה בממשלת ישראל.
  • ההתבטאות של השר בצלאל סמוטריץ' שקרא "למחוק" את חווארה הוסיפה לדאגה האמריקנית ועוררה כעס גדול בממשל, עד כדי בחינת האפשרו לא לתת לסמוטריץ' ויזה לקראת ביקורו בארצות הברית בשבוע הבא.
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. רויטרס
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן/רויטרס

במוקד החדשות

  • זמן קצר לפני הפגישה בין בלינקן לדרמר והנגבי, התרחשו התקפות חדשות של מתנחלים נגד פלסטינים בחווארה. בסרטוני וידאו מהמקום נראו מתנחלים תוקפים פלסטינים בגרזנים. לפחות פלסטיני אחד נפצע קשה.
  • בסרטונים אחרים מהמקום נראו חיילים רוקדים עם מתנחלים שהגיעו למקום במקום לעסוק בפעילות אבטחה ולמנוע התקפות על פלסטינים או על ישראלים. בצה"ל אמרו כי התנהלות החיילים הייתה בניגוד לנהלים.

התמונה הגדולה

  • דרמר והנגבי הגיעו לוושינגטון בראש משלחת ישראלית ביטחונית גדולה לשיחות של הפורום האסטרטגי הישראלי-אמריקני בנושא איראן. המשלחת קיימה שיחות בבית הלבן אתמול עם משלחת אמריקנית בראשות היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן.
  • בהודעה משותפת שפורסמה בסיום המפגש נאמר כי שני הצדדים דנו בתכנית הגרעין האיראנית והביעו דאגה רבה מההתקדמות שהאיראנים ביצעו. הצדדים התחייבו להגביר את התיאום ביניהם כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ולהרתיע פעולות תוקפניות איראניות באזור.
  • במהלך הפגישה בבית הלבן הצדדים דנו על התרגילים הצבאיים המשותפים של צה"ל והצבא האמריקני שבוצעו לאחרונה ובביקורו של שר ההגנה האמריקני ביגיע לישראל ביום רביעי.
  • "סאליבן הדגיש את המחויבות של הנשיא ביידן לביטחונה של ישראל כפי שהובעה בהצהרת ירושלים עליה חתם הנשיא במהלך ביקורו בישראל בחודש יולי", נמסר מהבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully