וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכות עם דגל ישראל: אישה נאשמה בתקיפת מפגין נגד נתניהו

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 13:29

לפי כתב האישום, איריס בן יתח בת ה-54 ונער שהיה עמה צעקו "ביבי" והשליכו ג', מפגין בן 77, בקבוק מים במהלך הפגנה בצומת גבעת עדה לפני כשנתיים. בין הצדדים התפתח עימות והשניים תקפו אותו במקל עם דגל ישראל. המפגין שהותקף סלח לתוקפים: "נישק לאשתי את היד והתנצל"

בווידאו: בתום ההפגנה: מאות פרצו את חסימת המשטרה באיילון/צילום: ראובן קסטרו, קארין שגיא, משטרה

יחידת התביעות של המשטרה הגישה לבית משפט השלום בחדרה כתב אישום בגין תקיפת מפגין בצומת גבעת עדה, בדצמבר 2020, לפני יותר משנתיים. זאת בתום חקירה בתחנת זכרון יעקב של אירוע שתועד לפחות חלקית בסרטון ושהתרחש מול עדי ראייה. דיון ראשון בתיק יתקיים אצל השופט אלכס אחטר רק בחודש מאי 2023.

זה קרה בשבת 26 בדצמבר 2020. כמדי שבת אז, בצומת גבעת עדה נערכה הפגנה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובין המפגינים היה תושב האזור ג' בן ה-77, דוקטור בהשכלתו. תוך כך, למקום הגיעה תושבת מושב גבעת ניל"י הסמוך, איריס בן יתח בת ה-54. מכתב האישום כנגדה עולה שנער שהיה עמה השליך בקבוק מים מלא לעבר ג' וצעק לעבר המפגינים "ביבי". ג' השליך את הבקבוק למעגל התנועה. אז, על פי כתב האישום, נטל הנער מקל עם דגל של המפגינים, ג' הניח יד על זרועו של הנער ואז הנער נתן לו אגרוף בראשו של ג'.

ג' הדף אותו באמצעות הדגל בו אחז, אבל מכתב האישום עולה שמאחורי ג' הגיחה בן יתח, תקפה אותו מאחור בעוד גבו מופנה אליה, והכתה בגב באמצעות הדגל בו אחזה. זאת תוך שגם הנער ממשיך להכות את ג' ומפגינה נוספת. אחר כך השניים הסתלקו במכונית. "כנגד הנער הוגש כתב אישום לא דרמטי. היו אינסוף דחיות. הבחור התנצל, נישק את ידה של אשתי והיא סלחה לו. קיבל עונש ואני אפילו לא יודע איך נגמר", סיפר ג' לוואלה!.

הכנות לקראת הפגנת הימין בירושלים 6 באפריל 2022. ראובן קסטרו
הפגנת תומכי נתניהו בירושלים, אפריל 2022/ראובן קסטרו

זו לא הייתה ההפגנה היחידה באותה תקופה בה הותקף ג' ובכלל, מפגינים הלינו אז על התנכלויות בצמתי האזור כמעט באופן יומיומי. "עמדנו בצומת ברניצקי בבנימינה, בא מישהו, לא דיבר איתי בכלל ואז שלף אקדח גז והתיז גז מדמיע עלי ועל אשתי שעמדה לידי", סיפר לוואלה הדוקטור ג' על עוד אירוע בו הותקף במועד סמוך, "מישהו שהיה לידי הגיש תלונה למשטרה. אבל לי כל העניין הזה נמאס. המשטרה סוחבת את העניין וגם בבית המשפט בחדרה התייחסו אלינו לא יפה, לא ענו לשאלות, הנאשם לא היה מופיע למשפט, אחרי שנה נמאס לי. זה לא היה מספיק קריטי. "ההתרשמות הכללית שלי היא שיש אנשים במשטרה ובבתי המשפט ששמחים למרוח את זה ולכן העניינים לא זזים".

עוד בוואלה!

פעיל ליכוד תקף מפגינים נגד נתניהו - והושעה

לכתבה המלאה
הפגנת התנועה לאיכות השלטון והדגלים השחורים מול מעון רה"מ, קיסירה 21 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
מפגינים נגד נתניהו בקיסריה, נובמבר 2020/אתר רשמי, -

ג' ממשיך להפגין. "כל שבוע בקפלן ובנוסף פה באזור", הוא אומר, "ברביעי שעבר היינו בצומת בנימינה ובערב הייתי בצומת כרכור והיה לנו הכבוד לחטוף מי בואש מהמכתזית. אז עכשיו אני באופן רשמי 'אנרכיסט מסריח'. גם במוצאי שבת האחרונה הפגנתי בצומת כרכור עם אשתי, שניים מהילדים ונכד".

הדוקטור ג' אומר שהוא לא מפחד אבל שצריך לחשוש מההתפתחויות הצפויות. "דברים כאלה תמיד מתחילים בקטן. לפני שלוש שנים ושנתיים, הייתה ממשלה אחרת. ברגע שיש עידוד צריך לחשוש מזה. מספיק גפרור קטן. לי אין לי ספק שאת הבלגן עם 'רימוני הלם' התחיל אחד מהמשטרה ששיקר שזרקו עליו אבן, כי אין להם בדל הוכחה".

המשטרה מסרה בתגובה: "במסגרת ההליך המשפטי נעשו ניסיונות לקדם הסדר מותנה עם הנאשמת ברם הנאשמת בחרה שלא לשתף פעולה ומשכך כתב האישום הוגש בחלוף הזמן. במסגרת הפרשה הוגש כתב אישום נוסף ומאחר ומתנהל בבית משפט לנוער לא ניתן לפרט מעבר לאמור".

את תגובתה של בן יתח לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully