וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי על הרעלת התלמידות: "פשע בלתי נסלח, להעניש בחומרה את האחראים"

המנהיג העליון של איראן אמר כי יש לגזור עונש מוות על האחראים לפגיעה ביותר מאלף נערות בחודשים האחרונים. הרשויות חושדות כי ארגונים קיצוניים אחראים לתקיפות, בעוד שהאופוזיציה טוענת שזאת נקמה של המשטר להשתתפותן של תלמידות במחאות החיג'אב

הפגנה של הורים לתלמידות שהורעלו בטהראן/טוויטר

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום (שני) כי הרעלתן של תלמידות בתי ספר בחודשים האחרונים היא פשע "בלתי נסלח" ועל האחראים להיענש בחומרה. "הרשויות צריכות לטפל ברצינות בסוגיית הרעלות התלמידות", אמר חמינאי, שדבריו צוטטו על ידי התקשורת הרשמית במדינה. "אם יוכח שהן היו מכוונות, האחראים לפשע הבלתי-נסלח הזה צריכים להיות נידונים למוות".

על פי כלי תקשורת וגורמים רשמיים באיראן, יותר מאלף תלמידות בבתי ספר שונים סבלו מ"הרעלות קלות" מאז נובמבר. כמה פוליטיקאים סבורים שהן הותקפו על ידי ארגונים דתיים קיצוניים המתנגדים לחינוך בנות. תלמידות רבות הצטרפו למחאות נגד המשטר שפרצו בשנה שעברה בעקבות מותה של צעירה כורדית בידי משטרת המוסר, והן מחו בבתי הספר נגד חוקי הדת.

תלמידות בית ספר מאושפזות אחרי שלפי החשד הורעלו, איראן. טוויטר, צילום מסך
תלמידות שהורעלו מאושפזות בבית חולים/צילום מסך, טוויטר

ההתקפות הראשונות דווחו בנובמבר בעיר קום שבמרכז איראן, הקדושה לשיעים. מאז הן התפשטו ל-25 מתוך 31 המחוזות במדינה, וחלק מההורים הוציאו את בנותיהן מבתי הספר והפגינו נגד הרשויות. אחת ההפגנות בשבת, שהתקיימה מחוץ למשרד החינוך במערב טהראן, הפכה למחאה נגד המשטר.

"בסיג', משמרות המהפכה, אתם הדאעש שלנו", צעקו המפגינים, שהשווו בין כוחות הביטחון של הרפובליקה האסלאמית לארגון הטרור הסוני. לפי סרטונים שפורסמו ברשתות, הפגנות דומות התקיימו במוקדים אחרים בבירה ובערים אחרות במדינה.

הרשויות האשימו את "אויבי" הרפובליקה האסלאמית בניצול גל ההרעלות לטובת החלשת המשטר. עם זאת, החשד נופל על ארגונים קיצוניים, הפועלים על דעת עצמם בתור "מגני" האסלאם, כפי שהם מפרשים אותו. ב-2014, תושבים בעיר איספהאן מחו נגד גל של מתקפות חומצה, שנועדו לפי החשד להלך אימים על נשים שהפרו את חוקי הלבוש הקפדניים.

מנגד, חלק מאנשי האופוזיציה האיראנית טוענים שההרעלות הן נקמה של המשטר.

בתוך כך, יו"ר הרשות השופטת הבהיר היום כי נשים שלא יעטו חיג'אב כנדרש ייענשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully