וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת הרכבות ביוון: עימותים בין מפגינים לשוטרים באתונה

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 15:37

לפחות 57 בני אדם, רובם סטודנטים צעירים, נהרגו ועשרות נפצעו בתאונה, כשרכבת נוסעים עם יותר מ-350 נוסעים התנגשה חזיתית ביום שלישי בלילה ברכבת משא שנסעה על אותה מסילה בכיוון ההפוך

בווידאו: מחפשים אחר ניצולים בתאונת הרכבות ביוון/רויטרס

כ-12 אלף אנשים התאספו ברחבה הגדולה מול הפרלמנט היווני באתונה היום (ראשון) בדרישה ללקיחת אחריות על תאונת הרכבות הקטלנית ליד העיר לריסה, שבה נהרגו לפחות 57 בני אדם.

עימותים פרצו בין המשטרה לקבוצת מפגינים במרכז אתונה, בשולי ההפגנה הגדולה יותר של אלפי סטודנטים ועובדי רכבת בעקבות התאונה שקרתה ביום שלישי בלילה. המפגינים בקבוצה הקטנה זרקו בקבוקי תבערה לעבר השוטרים, שהגיבו בגז מדמיע ורימוני עשן לפני שפיזרו את ההפגנה.

מהומות באתונה אחרי תאונת רכבות קטלנית. רויטרס
מהומות באתונה לאחר תאונת הרכבות/רויטרס
מהומות באתונה לאחר תאונת הרכבות. רויטרס
מהומות באתונה לאחר תאונת הרכבות/רויטרס

לפחות 57 בני אדם, רובם סטודנטים צעירים, נהרגו ועשרות נפצעו בתאונה, כשרכבת נוסעים עם יותר מ-350 נוסעים התנגשה חזיתית ברכבת משא שנסעה על אותה מסילה בכיוון ההפוך.

מהומות באתונה לאחר תאונת הרכבות. רויטרס
מהומות באתונה לאחר תאונת הרכבות/רויטרס
מהומות באתונה לאחר תאונת הרכבות. רויטרס
מהומות באתונה, היום/רויטרס

לאחר שבשלושת הימים האחרונים נערכו הפגנות ברחבי יוון, היום כעשרת אלפים סטודנטים, עובדי רכבת וקבוצות שמאל הגיעו לכיכר באתונה כדי להביע הזדהות וצער על הקורבנות ולדרוש תקני בטיחות קפדניים יותר במסילות הרכבת. "אי אפשר לשכוח את הפשע הזה", צעקו המפגינים ושיחררו בלונים שחורים לשמיים. על שלט אחד נכתב: "המדיניות שלהם עולה בחיי אדם". בין הקורבנות היו גם נהגי שתי הרכבות.

עובדי הרכבת מפגינים על הקיצוץ בהוצאות ועל תת השקעות בתשתיות הרכבות במדינה, מורשת של משבר החוב העצום של יוון מ-2010 שנמשך עד 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully