וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התחייבות ראש העיר: מתחם הטבע הענק בירושלים יהפוך לתחנת משטרה

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 9:45

על אף שהוגשו יותר מ-700 התנגדויות והכחשת ראש העיר, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה תוכנית לבניית מתחם משטרתי חדש בשכונת ארמון הנציב במקום ה"מצפתל". לטענת המתנגדים, הבנייה תפגע קשות בתצפית ההיקפית הנדירה - ותחסל כל סיכוי לשמר את המקום כאתר טבע עירוני

טיול בירושלים/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

בתום מאבק ארוך, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה היום (ראשון) את התוכנית לבניית תחנת משטרה בהיקף של אלפי מ"ר - על גבי ה"מצפתל", מתחם טבע עירוני גדול בשכונת ארמון הנציב. במתחם העתידי שיוקם יהיו תאי מעצר, מגורי לוחמים ופלוגת מג"ב קבועה שתיתן מענה באזור.

לתוכנית שפורסמה לראשונה בשנת 2020 הוגשו יותר מ-700 התנגדויות של תושבי העיר, המינהל הקהילתי בשכונה, החברה להגנת הטבע ונבחרי ציבור. לטענתם, הבנייה תפגע קשות בתצפית ההיקפית הנדירה - ותחסל כל סיכוי סביר לשמר את המקום כאתר טבע עירוני ונקודת מפגש קהילתית וחברתית.

גבעת מצפתל. אתר רשמי, מערכת וואלה
גבעת מצפתל/מערכת וואלה, אתר רשמי

גם ראש העיר בעצמו, משה ליאון, הגיע למקום, הצטלם עם הנוף והרגיע: "למען הסר שמועות - העירייה לא מקדמת תוכנית לבנייה בשטח ה'מצפתל'". עוד קרא להמונים לבוא לבקר במקום. בתגובות לפוסט שהעלה קיבל חיזוק מהתושבים על המהלך "האכפתי והקשוב". עם זאת, בהחלטה שהתקבלה הבוקר, צמצמה הוועדה המחוזית את היקף הבנייה רק בקומה אחת, והוציאה את ההחלטה לפועל, עם שטח הבינוי שעומד על 4.5 דונם.

"מדובר על חיסול ממוקד לשארית הטבע העירוני בארמון הנציב. גבעת התורמוסים הירושלמית, מעבר לפריחה הנדירה שיש בה, היא גם אחת התצפיות ההיקפיות הנדירות שנותרו בעיר", תקף יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים והגיש התנגדות רשמית. "בכל מקום שפוי היו שומרים על המקום הזה ומטפחים אותו כאתר תיירות וקהילה, ובטח שלא היו מחריבים אותו בשביל חומות, תאי מעצר, אנטנות וגדרות תיל.

שכונת ארמון הנציב לא צריכה לבחור בין ביטחון אישי ובין טבע עירוני, ומגיע לה לקבל גם וגם. לתוכנית הוצגו חלופות רבות, וההתעקשות המשטרתית לבנות דווקא על גבי ה'מצפתל' הינה אגרסיבית וחסרת היגיון. אני מקווה שבית המשפט יהפוך את ההחלטה הבלתי סבירה הזו".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "כפי שהתחייבו בעירייה התכנית אינה פוגעת בגבעת התורמוסים.
לעירייה ולראש העיר יחד עם התושבים והמינהל הקהילתי מטרה משותפת; לשמור על המצפתל בשלמותו וגבעת התורמוסים". העירייה הוסיפה כי "הצורך בהקמת תחנת משטרה בין ארמון הנציב לג'אבל מוכבר הוא הכרחי עבור שתי השכונות ועתיד לתת מענה מהיר ומתאים לתושבי האיזור בכל צורך, מבלי לפגוע במצפתל".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully