וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות באיראן בעקבות הרעלת התלמידות: "אתם הדאעש שלנו"

עוד ועוד מקרים של הרעלות בקרב תלמידות מתגלים ברחבי המדינה, והורים זועמים דורשים תשובות מהמשטר. הרשויות מאמינות כי מדובר בהתקפות מכוונות מצד קיצוניים, חודשים אחרי שמותה של צעירה כורדית בידי משטרת המוסרת עוררה גל של הפגנות

הפגנה של הורים לתלמידות שהורעלו בטהראן/טוויטר

הורים מודאגים הפגינו אתמול (שבת) בטהראן ובערים אחרות באיראן בעקבות גל הרעלות של תלמידות בבתי ספר. מאות תלמידות סבלו בחודשים האחרונים ממחלה מסתורית, והרשויות ברפובליקה האסלאמית מאמינות כי ייתכן שהן הורעלו במכוון. הן הטילו את האשמה על "אויביה" של איראן.

שר הבריאות של איראן אמר כי הבנות סבלו מ"הרעלה קלה", ופוליטיקאים מסוימים העריכו כי ייתכן שארגונים קיצוניים המתנגדים לחינוך נערות אחראים להתקפות. שר הפנים אמר אתמול כי החוקרים מצאו "דגימות חשודות" שעשויות להצביע על מקור המחלה, ותוצאותיהן יפורסמו בהקדם.

הדיווחים על הרעלות תלמידות הגיעו מיותר מ-30 בתי ספר בלפחות עשרה מ-31 המחוזות באיראן. סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו הורים שהתאספו בבתי ספר כדי לקחת את בנותיהם הביתה ותלמידות מפונות לבתי חולים באמבולנסים או באוטובוסים.

תלמידות בית ספר מאושפזות אחרי שלפי החשד הורעלו, איראן. טוויטר, צילום מסך
תלמידות שהורעלו מאושפזות בבית חולים/צילום מסך, טוויטר

אישה מהעיר קום, הקדושה לשיעים, אמרה לאחרונה ל-CNN כי שתי בנותיה, שלמדו בבתי ספר שונים, הורעלו. לדבריה, אחת מהן סבלה מבעיות רפואיות קשות בעקבות ההרעלה, כשבין היתר היא חוותה כאבי ראש, קוצר נשימה, חוסר תחושה ברגלה השמאלית ובידה הימנית לצד קשיי הליכה.

אחת ההפגנות אתמול, שהתקיימה מחוץ למשרד החינוך במערב טהראן, הפכה למחאה נגד המשטר. "בסיג', משמרות המהפכה, אתם הדאעש שלנו", צעקו המפגינים, שהשווה בין כוחות הביטחון של הרפובליקה האסלאמית לארגון הטרור הסוני. לפי סרטונים שפורסמו ברשתות, הפגנות דומות התקיימו במוקדים אחרים בבירה ובערים אחרות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully