וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני: איראן מסוגלת לייצר חומר בקיע לפצצה גרעינית ב-12 יום

רויטרס ואמיר בוחבוט

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 12:41

תת-שר ההגנה לענייני מדיניות אמר בשימוע בקונגרס כי הפרישה מהסכם הגרעין אפשרה לטהראן לקצר את זמן הפריצה משנה לכ-12 ימים בלבד. "פתרון דיפלומטי עדיין עדיף על אפשרויות אחרות"

בווידאו: נתניהו: "המשימה החשובה ביותר שלי היא לעצור את איראן מלהשיג נשק גרעיני"/צילום: רוני כנפו

איראן יכולה לייצר מספיק חומר בקיע לפצצה גרעינית אחת בתוך כ-12 ימים - כך אמר הלילה (רביעי) גורם בכיר במשרד ההגנה של ארצות הברית. זאת לעומת שנה שלמה שהייתה דרושה לה לכך כשהסכם הגרעין שנחתם ב-2015 עוד היה בתוקף. תת-שר ההגנה לענייני מדיניות, קולין קהאל, אמר את הדברים במהלך שימוע בבית הנבחרים, כשנשאל על ידי מחוקק רפובליקני מדוע ממשל ביידן שואף לחזור להסכם שממנו פרש הנשיא דונלד טראמפ.

"זאת משום שההתקדמות הגרעינית של איראן מאז שעזבנו את ההסכם היא יוצאת דופן", אמר בשימוע. "ב-2018, כשהממשל הקודם החליט לעזוב את ההסכם, נדרשו לאיראן 12 חודשים כדי לייצר מספיק חומר בקיע בשביל פצצה אחת. עכשיו זה ייקח 12 ימים", אמר קהאל, הגורם השלישי בחשיבותו במשרד ההגנה. "ולכן אני חושב שעדיין יש עמדה שלפיה אפשר לפתור את הסוגייה באופן דיפלומטי ולרסן את תכנית הגרעין שלהם. זה עדיף על אפשרויות אחרות. אבל כרגע, ההסכם בהקפאה".

צנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן ליד נתנז, אירן, מרץ 2005. Vahid Salemi, AP
צנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן ליד נתנז, אירן, מרץ 2005/AP, Vahid Salemi

בתוך כך, ראש אגף המבצעים בצה"ל, אלוף עודד בסיוק, אמר היום כי "אנחנו בנקודת מפנה" בכל הנוגע לתכנית הגרעין של איראן. לדבריו, לאחרונה היא השתמשה בכלי טיס בלתי-מאוישים נגד ספינות במפרץ - כולל בתקיפה אחת שלא פורסמה. לדבריו, שתי התקיפות לא צלחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully