וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא המתיחות הביטחונית: השלט שאוסר על עלייה להר הבית הוחלף ב"זיוף" נפיץ

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 23:25

ארגונים המעודדים עליית יהודים להר הבית החליפו את השלט של הרבנות הראשית האוסר על תפילה במתחם, והדביקו עליו מדבקה זהה עם נהלים הפוכים. המדבקה המזויפת זוהתה במהירות והוסרה מהמקום

איתמר בן גביר בביקורו בהר הבית, הר הבית/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

"על פי דין תורה - לפני כניסה להר הבית חובה לטבול במקווה ולהסיר נעלי עור מפאת קדושתו", כך נכתב על שלט של הרבנות הראשית לכאורה בכניסה להר הבית. אלא שהשלט, המעודד כניסה למתחם הקדוש, היה מזויף והחליף שלט מקורי אחר של הרבנות הראשית שעמדתה אוסרת על עליית יהודים למקום.

האירוע רשם עליית מדרגה בוויכוח על האם מותר או אסור ליהודים לעלות להר הבית, כשהשלט המקורי נושא את הכיתוב: "הודעה ואזהרה: אסור על פי דין תורה לכל אדם, להיכנס לשטח הר הבית מפאת קדושתו".

גורמים שתומכים בעלייה ניסו מספר פעמים להסיר את השלט, וכשזה לא הצליח - בחרו בפיתרון יצירתי. בזמן האחרון, ומבלי שאיש מהאבטחה שם לב - הם מדדו את מידות השלט וצבעו, ואף ניסו לנתח את הגופן שלו.

השלט שאוסר על עלייה להר הבית הוחלף ב"זיוף", 28 בפברואר 2023. שימוש חד פעמי
השלט המקורי של הרבנות הראשית האוסר על עליית יהודים/שימוש חד פעמי

זמן מה אחר כך כבר הודבקה מדבקה בגודל זהה ובצבע זהה על השלט - עם פסק הלכה שונה בתכלית: "התרעה ואזהרה: על פי דין תורה לפני כניסה להר הבית חובה לטבול במקווה טהרה (ליהודים) ולהסיר נעלי עור (לכל אדם) מפאת קדושתו ובתוך הר הבית אין לעלות לרחבת כיפת הסלע".

בקרן למורשת הכותל זיהו את הקונץ במהירות והסירו את המדבקה לפני שמישהו ישים לב שהייתה שם. רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, הגיב לשערורייה: "הקרן פועלת בהתאם לרבנות הראשית לישראל והשיבה את השלט לקדמותו. נוסח השלט שהוצב על עומדו שנים רבות נקבע עוד מקדמת דנא, עם שחרור הכותל בשנת תשכ"ז על ידי גדולי ישראל".

בדיוק יומיים חלפו משחרור ירושלים במלחמת ששת הימים ב-67' ועד שנדרשו הרבנים הראשיים לדון בסוגיית העלייה להר הבית. כשבשורש עומד הרצון לחזור למקום בו ככל הנראה נחרב בית המקדש ולקיים את מנהגי הקודש, מול הסירוב בגלל טומאת המקום עקב קיומו של מסגד אל אקצא שהוקם באותו שטח בדיוק.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
השלט שאוסר על עלייה להר הבית הוחלף ב"זיוף", 28 בפברואר 2023. שימוש חד פעמי
השלט "המזויף"/שימוש חד פעמי

למרות פסיקת הרבנות הראשית, לרבות הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו וראשי העדה החרדית כי לא נכון לעלות להר הבית - על פי מספר פוסקים מהציונות הדתית נפסק יש לאפשר ואף לעודד את העלייה.

הוויכוח הער בעניין העלייה להר הבית מתרחש כבר יותר מ-50 שנה וחצה מזמן את גבולות האמונה. כשלתוך העיסה הדתית נוספו גם תפיסות גאופוליטיות ומדיניות למול ערביי ישראל, יחד עם מילים כמו "ריבונות" ו"משילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully