וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דחה את הטענות לסדקים בקואליציה: "‏ממשלת הימין חזקה - והיא תמלא את ימיה"

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 22:52

רה"מ פרסם את ההצהרה ברקע הסדקים שנוצרו בינו לבין השותפות הקואליציוניות ואמר כי היא צפויה להשלים את ימיה. בנוסף, ‏בלשכת נתניהו הכחישו דברים שכתב נתן אשל בהם רמז על אפשרות להקמת ממשלת אחדות עם לפיד וגנץ. סמוטריץ': הפלת ממשלת הימין - אינה אופציה"

נתניהו על ההתפרעויות אחרי הפיגוע בחווארה: "לא לקחת את החוק לידיים"/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה היום (שלישי) את הטענות לתחילתה של התפרקות הקואליציה ואמר כי היא צפויה להשלים את ימיה. ‏"הקמנו ממשלת ימין חזקה והיא תמלא את ימיה", צייץ נתניהו על רקע המשברים והמתיחויות האחרונות בקואליציה. בכיר בליכוד אמר כי "מדובר בפערים כספיים קטנים שיפתרו ביומיים הקרובים. כל הצדדים הבהירו שאין בכוונתם לפרק את ממשלת הימין".

יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הצטרף לקריאה ואמר כי "אף אחד מהחברים שמציבים אולטימטומים ושולחים מכתבי התפטרות לא חושב להפיל את הממשלה ולא רוצה כלל לערער את יציבותה".

סמוטריץ' המשיך ואמר כי המהלכים שביצעו חברי קואליציה מסוכנים וקרא לחדול מהם. "אולי הם מרשים לעצמם לנהוג כך דווקא בגלל היציבות של הממשלה, אבל זה מסוכן ולא אחראי. תראו את הפרשנים והשמאל בתקשורת מחככים ידיים בהנאה מהסדקים הראשונים שנראים כבקעים בקואליציה. זה לא מה שאנחנו רוצים. אני אומר בצורה חד משמעית: הפלת ממשלת הימין הטובה הזו אינה אופציה. הרפורמה המשפטית בדרך הנכונה למימוש".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת מליאה חגיגית לרגל יום הולדתה של הכנסת, 6 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו במליאה/פלאש 90, יונתן זינדל

בימים האחרונים פרצו מספר סדקים בין נתניהו והשותפים בקואליציה. יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר החרים אתמול דיון בכנסת במחאה על הדרתו מדיונים מדיניים-ביטחוניים ומדיניות הממשלה כלפי הטרור ומאחזים בלתי חוקיים, ובמקביל סגן השר אבי מעוז הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו כסגן שר במשרד רה"מ במחאה על עיכובים בהעברת תקציבים וסמכויות.

בנוסף, ביהדות התורה זועמים על נושאים שונים שלא הוסדרו בתקציב המדינה, והיום השר מאיר פרוש מהמפלגה הודיע כי הוא מוותר על סמכויותיו בנוגע להילולה במירון.

נתניהו קיים ביממה האחרונה פגישות נפרדות עם בן גביר, וכן עם יו"ר יהדות התורה משה גפני וסגן השר אורי מקלב בניסיון לפתור את המתחים והדרישות. בנוסף, לפי גורמים בלשכת ראש הממשלה, נעשים מאמצים לפייס את אבי מעוז בתקציבים ובתקנים כדרישתו כדי שלא יתפטר מתפקידו כסגן שר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
דיון ועדת הכספים, 23 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"פערים כספיים קטנים". גפני בכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

ברקע אותם סדקים בקואליציה, בלשכת רה"מ התנערו היום אפשרות לשינוי הרכב הממשלה והוציאו הכחשה לדברים שכתב נתן אשל, מקורבו של נתניהו, בהם רמז על אפשרות להקמת ממשלת אחדות עם יאיר לפיד ובני גנץ ברקע ההידברות על הרפורמה המשפטית.

אשל כתב בקבוצת ווטסאפ עם עיתונאים: "אני לא מציע רק שואל את לפיד וגנץ וחבל שהתקשורת לא שואלת אותם. האם פשרה מוסכמת תכניס אותכם לממשלת נתניהו?". בליכוד התנערו מדבריו של אשל ומסרו כי "אינם מייצגים את ראש הממשלה נתניהו ואינם על דעתו. ראש הממשלה נתניהו מחויב לממשלת ימין על-מלא בדיוק בהרכבה הנוכחי". גם אשל בהמשך חזר בו והדגיש כי לא התכוון למגעים הנוגעים להרכב הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully