וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחרר הכותל נחשד בהעלמת מאות מיליוני שקלים

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 14:17

רשות המיסים עצרה את זאב פרנס בן ה-78, מוותיקי חטיבת הצנחנים. הוא מכחיש את המיוחס לו ובחקירתו אמר כי לא הייתה לו שליטה בכספים. הוא טען שמגיעים לו 50 מיליון דולר, הכנסות מפעילותו בארגונים וולונטרים בינלאומיים. ביהמ"ש שחרר אותו בתנאים מגבילים

זאב פרנס, משחרר הכותל נחשד בהעלמת הכנסות בשווי מיליוני שקלים 28 בפברואר 2022. ללא, אתר רשמי
זאב פרנס/אתר רשמי, ללא

זאב פרנס, בן 78 מכפר ברוך, חקלאי בן 78 ומותיקי חטיבת הצנחנים משחררי ירושלים (טוען שהיה הראשון בכותל) וחוצי תעלת סואץ במלחמת יום הכיפורים, נעצר הבוקר ע"י רשות המיסים בחשד להשמטת הכנסות במאות מיליוני שקלים מפעילותו בתחום אנרגיה מתחדשת. הוא מכחיש, ובחקירתו מסר כי לא היתה לו שליטה בכספים אבל כי הוא זכאי ל-50 מיליון דולר עבור שירותים שסיפק בחו"ל וביקש להעביר לחשבונות בנק על שמו בישראל, לטענת חוקרי רשות המיסים בטענה כוזבת לפיה מדובר בכספים שמקורם בפעילותו בארגונים וולונטרים שונים בעולם. בית משפט השלום בחיפה שחרר אותו בתנאים מגבילים ובערבות של 100 אלף שקלים.

עם זאת, לטענתם של חוקרי רשות המיסים מדובר בטענות כוזבות. בית משפט השלום בחיפה שחרר אותו בתנאים מגבילים ובערבות של מאה אלף שקלים.

מטעם עורכי הדין המייצגים את פרנס, תמיר קלדרון ורמי זועבי נמסר: "צר לנו כי שאלת מיסוי אזרחית בפני פקיד השומה הפכה לחקירה פלילית מיותרת כנגד אזרח ישר דרך שמעולם לא דבק בו רבב. מדובר בחקלאי, איש אדמה ועבודה, ציוני בכל רמח אבריו, אשר רוח התרומה שלו לא תסולא בפז וחקוקה בדברי הימים של תקומת הארץ". עוד הוסיפו עורכי הדין כי הם "משוכנעים שתיק החקירה יסתיים במהרה כלעומת שנפתח ומהטעם הפשוט והברור ביותר - מעולם לא התקבלה הכנסה בידי מר פרנס עליה לא דיווח לרשויות המס ובכלל".

ביום ראשון, בן בן חורין, מעצב גרפי מתל אביב העוסק ביצירה ומכירה של יצירות אמנות דיגיטליות מסוג NFT, נעצר בחשד שלא דיווח על הכנסות בסך כשלושה מיליון שקלים ממכירת יצירות NFT ובאי דיווח המרת 30 מטבעות דיגיטליים מסוג איתריום שקיבל כתשלום על היצירות.

בן חורין יוצר ומוכר יצירות NFT בפלטפורמה הבין לאומית Opensea תחת שם המותג WUWA. בחקירתו עלה כי במסגרת הדוח השנתי לרשויות המס בשנת 2021, החשוד לא דיווח כלל על הכנסות מהמכירות בפלטפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully