וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד של משפחת הילד הטרנסג'נדר מגבעת שמואל: "היה נגדו מסע בריוני וטרנספובי"

מערכת וואלה חדשות

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 10:23

לאחר שבית המשפט פסק כי אסור להעביר את הילד למוסד חינוכי אחר באמצע השנה, בעקבות נטייתו המינית, הסניגור מיכאל ספרד מתח ביקורת על הרשויות. לדבריו, הן היו צריכות לצודד בילד, ולמנוע את הסערה שהתעוררה. "ההורים יסכימו לאטרנטיבה כדי לסיים את מחול השדים"

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
כיתה ריקה. ארכיון/פלאש 90, דוד כהן

עורך הדין מיכאל ספרד התייחס הבוקר (שלישי) בריאיון לתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגיא פלג ברדיו 103FM, לפסק הדין, לפיו אסור להעביר את הילד הטרנסג'נדר מגבעת שמואל מבית הספר הדתי שבו הוא לומד. "היה מסע בריוני, טרנספובי, של הורים יחד עם כמה רבנים ופוליטיקאים חסרי אחריות", אמר הסנגור של משפחת הילד.

"זה לא אומר שאנחנו לא מוכנים לשקול אלטרנטיבה לשנה הבאה, אבל בטח לא באמצע שנת לימודים", הוסיף עורך הדין. "משפטית - המשפחה לא חייבת למערכת כלום והילד זכאי להישאר בבית הספר. בינתיים בישראל, יש לנו חוקים שאוסרים על אפליה של ילדים בשל מגדרם. כרגע אין שום פשרה, נכון שבית המשפט מביע את תקוותו, שלקראת שנה הבאה תימצא פשרה, ונכון שאנחנו נכונים לפשרה, אבל כרגע אין".

ספרד סיפר כי הילד רוצה להישאר בבית הספר וטוב לו שם, למרות המחאה שקמה נגדו וקראה להעבירו למוסד חינוכי אחר. "הוא קם כל בוקר עם חיוך על הפנים", הסביר. "הרשויות היו צריכות לעמוד באופן נחרץ, לצופף שורות ולהגיד 'לא יקום ולא יהיה - מי שמוציא את הילד מבית הספר בגלל סיבה כזו, נגיש נגדו כתב אישום על הפרת חוק חינוך חובה', אבל המערכת לא עושה את זה".

עוד אמר עורך הדין כי "אם הייתי מייצג רק את העיקרון, הייתי הולך עד הסוף וייקוב הדין את ההר, אבל אני מייצג ילד ומשפחה שסובלת כבר חמישה חודשים מהדבר הזה. בסופו של דבר, אם תימצא אלטרנטיבה ראויה, קרובה, אז הם יסכימו כדי לסיים את מחול השדים הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully