וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוואקום בלבנון מחריף: ראש שירותי הביטחון מסיים את תפקידו ללא מחליף

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 10:40

עבאס איברהים, המקושר גם לחיזבאללה וגם למדינות המערב, מגיע לגיל פרישה. בשל השיתוק שממנו סובלת המדינה, הפרלמנט לא התכנס כדי לדון באפשרות להאריך את כהונתו של איברהים, שהיה מעורב גם במו"מ על הגבול הימי עם ישראל

בווידאו: ראש הממשלה, יאיר לפיד במעמד החתימה על ההסכם הימי בין ישראל ללבנון/עומר מירון/לע"מ

כהונתו של ראש הביטחון הכללי החזק בלבנון, עבאס איברהים, אמורה להסתיים השבוע מאחר שהממשלה והפרלמנט לא דנו בצעד שיאפשר לו להישאר בתפקידו לאחר שהגיע לגיל הפרישה החוקי.
איברהים, מדרום לבנון, עומד בראש הביטחון הכללי מאז 2011. הוא בעל קשרים אזוריים והוא שומר על יחסים טובים הן עם חיזבאללה והן עם ממשלות מערביות.

ביום חמישי הוא יהיה בן 64, גיל הפרישה החוקי בלבנון. הרשויות במדינה החריגו בעבר גורמים בכירים כדי שיישארו בתפקיד מעבר לגיל הפרישה, במקרים שבהם היה חשש שבעקבות לכתם ייווצר ואקום שיערער על היציבות.

ואולם, הממשלה הזמנית בלבנון לא דנה בהארכת כהונתו בישיבה שקיימה אתמול. שר ההסברה זיאד מקרי אמר לכתבים לאחר הדיון כי הממשלה "לא יכולה לעשות דבר" וכי ההחלטה אמורה להתקבל על ידי שר הפנים. שר הפנים בפועל, בסאם אל-מולאווי, שמשרדו אחראי על הביטחון הכללי ועל כמה שירותי ביטחון נוספים, לא הגיב לפניות רויטרס בנושא.

ראש ממשלת לבנון בפועל, נג'יב מיקאתי, אמר בריאיון שהעניק בשבוע שעבר כי הפרלמנט צריך לטפל בסוגייה, משום שהיא כרוכה בתיקונים משפטיים. הפרלמנט לא התכנס והוא לא מתוכנן להתכנס לפני מועד פרישתו של איברהים.

ראש שירותי הביטחון של לבנון, עבאס איברהים, במסיבת עיתונאים בביירות, 25 באוקטובר 2022. רויטרס
היה מעורב גם במו"מ על הגבול הימי עם ישראל. איברהים במסיבת עיתונאים בביירות, דצמבר/רויטרס

גורם המקורב לחיזבאללה אמר לרויטרס כי הארגון השיעי ניסה "להטיל את מלוא כובד משקלו" כדי לקיים ישיבת פרלמנט על הארכת כהונתו של איברהים, אך הוא לא הצליח להשיג מספיק תמיכה לכך.
שר הפנים צפוי למנות ראש שירותי ביטחון זמני לאחר תום כהונתו של איברהים. זאת בזמן שלבנון כבר נמצאת במשבר חוקתי חסר תקדים - אין נשיא והקבינט פועל בתפקיד זמני מאז הבחירות לפרלמנט בשנה שעברה.

איברהים נתפס כמקורב לחיזבאללה ולרשויות בסוריה השכנה, אך הוא גם ביקר תכופות בוושינגטון ובפריז כדי לפגוש שם גורמים בכירים.

בשל קשריו הטובים עם שני המחנות, איברהים נתפס כמתווך אזורי חשוב. הוא היה מעורב בהיעלמותו של העיתונאי האמריקני אוסטין טייס בסוריה ובשיחות העקיפות עם ישראל על שרטוט הגבול הימי. מוקדם יותר השנה הוא הואשם על ידי השופט טארק ביטאר, החוקר את הפיצוץ בנמל ביירות באוגוסט 2020, במעורבות באסון אך נשאר בתפקידו. הוא סירב להגיב על האישומים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully