וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חודשים לפני שמלאו לו 100: גיבור מלחמת העולם השנייה הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 9:39

אלפרד הוברמן שרת כתותחן במטוסי "לנקסטר", בטייסת העיקרית של חיל האוויר המלכותי באנגליה. הוא יצא ל-38 גיחות מבצעיות בשמי גרמניה הנאצית. הומלץ לו להסתיר את דתו מחשש שירצח אם יפול בשבי - אך הוא דחה את ההצעה: "חייתי כל חיי כיהודי ואמות כיהודי"

בווידאו: ביידן מבקר ביד ושם ומשוחח עם ניצולות שואה/צילום: קונטקט

אלפרד הוברמן, גיבור מלחמה מתקופת מלחמת העולם השניה, הלך לעולמו לפני ארבעה ימים באנגליה. הוברמן מת ארבעה חודשים לפני שמלאו לו מאה. בתקופת מלחמת העולם השנייה הוא שרת כתותחן במטוסי לנקסטר ויצא ל-38 גיחות מבצעיות בשמי גרמניה הנאצית.

הוברמן נולד בשנת 1923 בלונדון. ב-1941 התגייס לחיל האויר המלכותי (RAF), לטייסת מפציצי ה"לנקסטר". מדובר היה במפציץ העיקרי של החיל, שטווח טיסותיו כיסה את כל גרמניה. משימות ההפצצה היו מסוכנות ביותר וכמחצית מהמטוסים הופלו. לטייסות הלנקסטר היה חלק משמעותי בהצלחות חיל האוויר המלכותי.

הוברמן היה תותחן אחורי בצוות המטוס. מיקומו של התותחן האחורי היה באזור פגיע ומסוכן במיוחד. הוא סיפר על גיחת הקרב האחרונה שלו, כשהפיל מטוס אויב. "ראיתי אותו יורד בלהבות ונחרדתי מהמראה - הוא ניסה להפיל אותי", אמר. הוא סיפר כי משפחתו לא ידעה מה התפקיד שלו והוא אמר להוריו שהוא משתתף באימונים בלבד. "חשבתי שעדיף לא לספר להם", הסביר.

אלפרד הוברמן. מתוך רשתות חברתיות, צילום מסך
"התמקד בלהיות יהודי גאה". אלפרד הוברמן/צילום מסך, מתוך רשתות חברתיות

עוד הוסיף כי לפני הטיסות לגרמניה הומלץ לו לשנות את הגדרת דתו שהופיעה על פני תג הזיהוי שהיה איתו. זאת, מחשש כי ירצח אם יפול בשבי. עם זאת, הוברמן דחה את ההצעה. "חייתי את חיי כיהודי ואמות כיהודי", אמר.

בתו, מישל, סיפרה לאתר jewish news על אביה כי "הוא עוצב על ידי חוויותיו במלחמת העולם השנייה. הוא היה אמן. הוא היה מעצב אופנה ואיש עסקים. הוא אהב את ישראל למרות שמעולם לא ביקר בה. הוא תמיד עקב אחריה מקרוב. אבל אחרי השירות בחיל האויר הוא לא רצה לטוס ונסע לחו"ל לעתים רחוקות - להיות במטוס העלה אצלו יותר מדי זיכרונות טראומטיים", אמרה.

הוברמן שמר על מורשת מפציצי הקרב ומילא בדבקות את תפקידו כסגן יו"ר אגודת פיקוד המפציצים. הבת מישל סיפרה כי "הוא היה במשרדי RAF מדי כל יום. הוא היה פותח את המכתבים שנשלחו ומשיב בכתב ידו לגברות זקנות שהכניסו שלושה פאונד למעטפה, כי זה כל מה שהן יכולות להרשות לעצמן. הוא באמת הקפיד להודות לכולם ולעשות כל מה שצריך. הוא התמקד בלהיות יהודי גאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully