וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון דוחה טענת המפדל: משרד הדתות יפורק כמתוכנן

3.3.2003 / 0:01

סגן השר יצחק לוי: המשרד יהיה בפיקוחי עד תום הקדנציה; בעבודה טענו: זה סותר את ההסכם הקואליציוני שהושג; לשכת ראש הממשלה: המשרד יפורק; מינויים של איתם ואורלב אושרר ע"י מפלגתם

עימות פרץ הלילה בין ראש הממשלה, אריאל שרון, לבין סגן השר החדש לענייני הדתות, יצחק לוי. בגלי צה"ל דווח כי לשכת ראש הממשלה הכחישה אמש את דבריו שלוי לפיהם התחייב שרון לפני המפדל כי המשרד לא יפורק בתוך השנה. בהסכם הקואליציוני בין הליכוד למפדל סוכם, כי המשרד יפסיק לפעול ואולם לוי טען כי ימשיך לפקח על המשרד למשך כל הקדנציה. במשרד ראש הממשלה אמרו כי יכבדו את התחייבותם לפירוק המשרד.

מרכז המפדל אישרר אתמול את מינויים של יו"ר התנועה, אפי איתם לשר השיכון וח"כ זבולון אורלב לשר הרווחה. זאת, לאחר שארבעה מועמדים מול איתם הסירו את מועמדתם לבקשת חברי המרכז. אורלב הביס בהתמודדות את הח"כ לשעבר אליהו גבאי. הרב יצחק לוי נבחר פה אחד לסגן שר במשרד ראש הממשלה, שיהיה אחראי על משרד הדתות. קודם לכן אישר מרכז המפלגה את ההסכם הקואליציוני עם הליכוד ואת ההצטרפות לממשלה. השרים המיועדים צפויים להישבע אמונים בכנסת היום.

ההסכם עם שינוי - מטרה אסרטגית ולא טקטיקה

כתב "הארץ", נדב שרגאי, מוסיף:

אפי איתם הסביר למרכז המפלגה כי ההסכם עם שינוי הוא יעד ומטרה אסטרטגית ולא טקטיקה. הוא הבטיח כי כל מי ש"תורתו אומנתו", המפדל לא תיתן לפגוע בו, אך הבהיר שלגבי חרדים אחרים, המפדל תפעל לגיוסם או לצירופם לשוק העבודה. "הגיע רגע האמת ביחסי חרדים-מדינת ישראל. אי אפשר להמשיך במצב שחלק גדול מהציבור החרדי נמצא מחוץ לשוק העבודה", אמר.

לגבי משרד הדתות, הבהיר איתם שהרב לוי יפקח על עבודת הצוותים שיבדקו את מכלול השירותים שמעניק משרד הדתות, ויחליטו כיצד והאם יפורק המשרד. מדבריו ניתן היה להבין שפירוק המשרד אינו עניין מיידי.

מזכ"ל מפלגת העבודה, חבר הכנסת אופיר פינס, ביקש מהיועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד אנה שניידר, לבחון מהי המשמעות הצהרתו של חבר הכנסת הלוי, כי יכהן כסגן שר לענייני דחות מטעם המפדל לאורך כל תקופת כהונתה של הממשלה הנוכחית. ח"כ פינס ציין כי הצהרה זו עומדת בסתירה להסכם הקואליציוני שהונח על שולחן הכנסת וממנו עולה התחייבותו של שרון לפרק את משרד הדתות תוך פרק זמן קצוב ומוגדר. "אין ספק כי ההבטחה לרב לוי, אם תתברר כנכונה, מהווה הפרה בוטה של ההסכם שנחתם בין שני הצדדים".

נתניהו דחה את התפטרות מראני

שרי הממשלה שהושבעו נכנסו אתמול לתפקידם. בטקס חילופי השרים במשרד האוצר הציע מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, את התפטרותו לשר האוצר החדש, בנימין נתניהו. מראני אמר לנתניהו: "אני מציע את התפטרותי כאשר מתחלף שר". מתפקיד מנכ"ל משרד האוצר, כפי שנהוג בארצות הברית מראני הוסיף כי הוא "מציע את עזרתו בכל עת". השר נתניהו דחה את ההצעה, ומראני חזר בו.

שר הפנים החדש, אברהם פורז, משינוי העניק אתמול אשרת שהייה זמנית לשלוש שנים לנטליה פניקובה שבנה נרצח בפיגוע בדולפינריום. משרד הפנים סירב עד כה להעניק לה אשרת שהייה בטענה שהיא נכנסה ארצה בעזרת מסמכים מזוייפים.

שר המשפטים החדש, יוסף לפיד, אמר כי אכן שמע שהיועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, מתכוון לעזוב בחודשים הקרובים את תפקידו. לפיד אמר שבשלב זה אינו מתכוון לחפש מחליף לרובינשטיין, והביע תקווה שהוא יישאר בתפקיד. רובינשטיין אמר: "בשלב זה אני נשאר פה וממשיך כרגיל".

שר התעשיה, המסחר העבודה והתעסוקה, אהוד אולמרט, קיבל אתמול את התפטרותו של מנכ"ל המשרד, אמיר חייק. חייק הגיש מכתב התפטרות שבו הבהיר כי החליט לפרוש כדי "להמשיך הלאה". אולמרט ביקש מחייק להישאר עד למציאת מחליף ולהעברה מסודרת של התפקידים. חייק נענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully