וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: מאות אזרחים נרצחו בצפון המדינה

רויטרס

2.3.2003 / 20:39

קבוצת מורדים טוענת כי כוחות המזוהים עם הממשלה בשילוב עם צבא אוגנדה ביצעו את הטבח ב-467 אזרחים לא חמושים; האו"ם: סבירות גבוהה שהדיווחים נכונים; אוגנדה: אנו לא מעורבים

קבוצת מורדים ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו הודיעה היום כי מאות בני אדם נהרגו בשבוע שעבר במתקפה של כוחות המזוהים עם הממשלה בשיתוף עם אחת המיליציות הפועלות במדינה וכוחות של צבא אוגנדה. לדבריהם הטבח התרחש בחלקה הצפון מזרחי של המדינה הגובל באוגנדה.

תומאס לובנגה, נשיא של קבוצת המורדים הקטנה, אמר כי הרצח התרחש ב-24 וב-25 לפברואר בבורוגו הסמוכה לגבול. לובנגה אמר "עד אתמול ספרנו 467 הרוגים. היום קיבלנו דיווחים נוספים על רצח של אזרחים נוספים. אוגנדה מכחישה כי היא מחזיקה כוחות בעיר. "כמובן שלצבא האוגנדי אין כל קשר לרצח אזרחים. אין בידינו דיווחים כאלו", אמר שר ההגנה האוגנדי.

משלחת של האו"ם במדינה אישרה שאכן היתה מתקפה וציינה כי הדיווחים של לובנגה עלול להיות נכון. באזור הצפוני של קונגו מתרחשים קרבות עקובים מדם מאז פרצה מלחמת אזרחים במדינה ב-1998. מלחמה זו גבתה כ-2 מיליון קורבנות, בעיקר מרעב ומחלות. בשלב מסוים במלחמה נשאבו לתוכה 6 צבאות של מדינות שכנות.

בעקבות מלחמת האזרחים, מנותקת קינשסה, בירתה הרשמית של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הממוקמת במערב המדינה שם יושב הנשיא, ג'וזף קבילה, מהאזור הצפוני מזרחי בו שולטות קבוצות מורדים שונות. ניסיונות רבים להפסקת המלחמה נעשו במהלך השנים אך נראה כי מלחמת האזרחים בצפון המדינה רחוקה מלהסתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully