וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות רעידת האדמה, שר החוץ המצרי מבקר בסוריה לראשונה מפרוץ המלחמה

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 8:24

שוכרי יבקר גם בטורקיה, אחרי שנים ארוכות של מתיחות, בעקבות רעידת האדמה שהחריבה חלקים גדולים משטחיהן. עבור אסד, הרעש סיפק הזדמנות לסדוק את הבידוד הבינלאומי ובכירים מרחבי העולם הערבי הגיעו לדמשק להיפגש עמו

בווידאו: ילדה חולצה מהריסות רעידת האדמה באזור חאלב בסוריה/מתוך טוויטר

שר החוץ של מצרים סאמח שוכרי הגיע היום (שני) לביקור בדמשק, בביקור ראשון של שר חוץ מצרי בסוריה מאז פרוץ המלחמה ב-2011. לפי משרד החוץ בקהיר, הביקור בסוריה, וגם בטורקיה, נועד "להעביר מסר של סולידריות ממצרים לשתי המדינות" שנפגעו קשה ברעידת האדמה הקטלנית בתחילת החודש.

משרד החוץ של טורקיה אישר את הביקור ואמר כי שוכרי ייפגש מקבילו הטורקי מבלוט צ'בושולו ויבקר במחוז אדנה ובנמל מרסין, שאליו אמורה להגיע ספינת סיוע מצרית.

האסון, שגבה את חייהם של כ-6,000 איש בסוריה ושל יותר מ-45 אלף בטורקיה, סיפק הזדמנות לשליט סוריה בשאר אסד לצאת מהבידוד האזורי שבו היה שרוי מאז שהתחיל לדכא את ההפגנות נגדו. חברותה של סוריה בליגה הערבית עדיין מוקפאת ומדינות ערביות רבות תמכו במורדים והוציאו את שגריריהן.

שר החוץ של מצרים סמאח שוכרי בפגישה בדמשק, סוריה, 27 בפברואר 2023. סוכנות הידיעות סאנ"א, צילום מסך
שר החוץ של מצרים סמאח שוכרי בפגישה בדמשק, סוריה, 27 בפברואר 2023/צילום מסך, סוכנות הידיעות סאנ"א

עם זאת, היחסים בין העולם הערבי לדמשק החלו להפשיר בשנים האחרונות לאור הישארותו בשלטון בזכות התערבותן של רוסיה ואיראן במלחמה לטובתו. אחרי רעידת האדמה, אסד שוחח בפעם הראשונה עם שליט מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ואתמול הוא נפגש עם משלחת של ראשי פרלמנט מהאזור, כולל יו"ר הפרלמנט של מצרים.

שוכרי נפגש עם עמיתו הסורי בשולי עצרת האו"ם ב-2021 וקהיר שלחה כמה משלוחי סיוע לסוריה מאז רעידת האדמה הראשונה ב-6 בפברואר.

גם היחסים בין מצרים לטורקיה החלו להשתפר בשנים האחרונות. אלו נותקו בעקבות ההפיכה שהוביל א-סיסי נגד נשיא מצרים מוחמד מורסי ב-2013, איש "האחים המוסלמים" שהיה בעל ברית של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. ב-2021 החלה הפשרה ביניהן, כחלק מהמאמץ של ארדואן לשפר את היחסים עם מדינות האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully