וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקטור סליפ

2.3.2003 / 16:11

דניאל שטרנהיים ראה את דוקטור סליפ והתאכזב מחוסר האמינות שממש לא מאפיין את הבריטים

מה יכול להיות רע בסרט אימה בריטי שהופק על ידי BBC? ובכן, מסתבר שגם הבריטים, שבניגוד להפקות אמריקאיות נוטים פחות ללכת על קו מסחרי ושמים דגש על אמינות, איכות ועיצוב דמויות, מסוגלים לפשל.
דוקטור סליפ – הוא סרט שנראה כאילו הופק לצורך צפייה ביתית יותר מאשר באולם קולנוע, ואולי פה טמונה בעייתו, שכן לצפייה ביתית, הסרט מקבל ציון עובר.

דוקטור סליפ מתמקד בחייו של ד"ר מייקל סטרוטר, מהפנט מצליח מארה"ב שהיגר ללונדון, עם אישתו ההרה וילדתו הקטנה, לאחר שעבר על כללי האתיקה המקצועיים בארצו ועורר עקב כך סערה ציבורית רחבה.
ד"ר סטרוטר, שמתפרנס בעיקר מחלטורות, פתח קליניקה בה הוא גומל את הפציינטים שלו מעישון (בסשן אחד). אחת הקליינטיות שהגיעו אליו היא שוטרת, המגלה את סגולותיו המיוחדות והעל חושיות וסוחטת ממנו לעזור לסקוטלנד יארד לפתור תעלומה מסתורית הקשורה בעולם הנסתר, כתות נוצריות קיצוניות שהובילו למקרי רצח מזעזעים של ילדים ולטראומה של ילדה קטנה אחת.
תחילה מסרב הד"ר לעזור, אולם לבסוף הוא נכנע ונכנס למעמקי החקירה, שעד כה לרשויות לא היה קצה חוט בפרשה.

הכל טוב ויפה, אולם הסרט עצמו סובל בעיקר מבעיות חוסר אמינות משוועות. מה שלא כל כך אופייני לבריטים. העלילה צפויה ולינארית מדי, האפקטים בסרט (ויש לא מעט כאלו) נראים כמו פרוייקט גמר של בית ספר לעיצוב, וליהוק השחקנים גם תמוה (גוראן ויניץ', המשחק את הד"ר השרמנטי, כדאי שיישאר על הסט של ER, אם כבהר טלוויזיה אז עדיף סדרה מצליחה מסרט כושל).

לDVD עצמו מצורפים מספר בונוסים לא ממש חשובים. הראשון, ראיונות עם השחקנים הראשיים (שבהם הם נותנים לנו סקירה יותר מעמיקה על הדמויות ובעיקר על עצמם) ומספר שוטים של "מאחורי הקלעים". מומלץ לצפות בסרט ביום גשום וסגרירי, עם עדיפות שבחיר לבכם יהיה צמוד אליכם (נורא כייף ורומנטי לפחד ביחד, לא?).

ולסיום הערה חשובה: אל תתפתו ותצפו בטריילר של הסרט המצורף כאחד הבונוסים! הטריילר, בן 4:30 דקות, מתמצת עבורנו פחות או יותר כמעט את כל הסרט והורס לחלוטין את חווית הפחד, היו באותה מידה יכולים לקרוא לו ספויילר ולא טריילר.

דוקטור סליפ הוא לא סרט שתזכרו אחרי שתראו אותו, הוא לא רע מספיק ובטח ובטח שלא טוב מספיק. אבל בטירוף היומיומי שלנו, לפעמים הסחת דעת היא כל מה שאנחנו צריכים, ואת זה ד"ר סליפ יעשה לכם בגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully