וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: תופעות לוואי קשות בקרב מחוסנים נגד אבעבועות שחורות

2.3.2003 / 16:03

אצל 3 עובדי שירותי הבריאות התגלו תסמינים קשים; עד כה דווח על 24 מקרים של סיבוכים הקשורים לחיסון; חלק מבתי החולים בארה"ב חוששים לחסן עובדיהם; בישראל דווח על 2 מקרים

שלושה עובדי שירותי הבריאות של ארה"ב, שחוסנו נגד אבעבועות שחורות כחלק מהכנות ממשל בוש לטרור ביולוגי, סובלים מתופעות לוואי חמורות, שקשורות ככל הנראה לחיסון. לא נשקפת סכנה לחייהם, כך פירסם אתמול ה"וושינגטון פוסט", שציטט פקידים רשמיים בממשל.

לפי המרכז לשליטה ומניעת מחלות בארה"ב, בכל רחבי ארה"ב דווחו עד כה 24 מקרים של סיבוכים הקשורים לחיסון, שהיוו סיכון חיים. בישראל אושפזו באוקטובר שני עובדי משרד הבריאות שחוסנו נגד אבעבועות שחורות בשל סיבוך שכיח של החיסון, לא נשקפה סכנה לחייהם.

חלק מבתי חולים בארה"ב חוששים לחסן את עובדיהם בעקבות הדיווחים על התסמינים המדאיגים שאותרו בחלק מהמחוסנים. ההחלטה לחסן עובדי שירותי חירום נגד המחלה לוו בחששות מהידבקות במחלה עצמה או במחלות מסוכנות אחרות כמו דלקת קרום המוח. במקרים קלים יותר מתלוננים המחוסנים על עליה בחום וכאבי ראש.

עד ה-21 בפברואר חוסנו בארה"ב 7,354 בני אדם בצורה התנדבותית. הממשל האמריקאי מתכנן לחסן בסופו של דבר כחצי מיליון בני אדם, המתוכננים לסייע בטיפול באוכלוסיה במקרה של התקפה ביולוגית. גורמי בריאות בארה"ב מעריכים כי אחד מכל מיליון מחוסנים ימות כתוצאה מהחיסון. 15 מחוסנים מתוך מיליון, עלולים לסבול מסיבוכים רפואיים לכל החיים. אחד מכל 300-250 אלף בני אדם עלול ללקות בדלקת קרום המוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully