וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עובד ווקף בהר הבית תקף תיירת משום שאמרה שהיא יהודייה

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 21:13

מוחמד אל-סאלחי, תושב מזרח ירושלים בן 51, שמועסק כשומר במתחם, ביקש לברר את זהותה של אישה שהסתובבה באתר. כשהשיבה לו כי היא יהודייה, הוא תקף אותה. המשטרה עצרה את החשוד, והבהירה כי התיירת לא הפרה את הנהלים. עורך דינו: המבקרת היא זו שתקפה אותו

בווידאו: בן גביר התערב, והמשטרה אישרה עלייה של קבוצת יהודים להר הבית/צילום: בידינו למען הר הבית

עובד ווקף הירדני בהר הבית, מוחמד אל-סאלחי, נעצר היום (חמישי) בחשד שהכה תיירת מקנדה שהגיעה למתחם וגרם לפציעתה, אחרי שאמרה לו כי היא יהודייה. החשוד, תושב מזרח ירושלים בן 51 המועסק כשומר באתר פנה לאישה, ששהתה ברחבת מסגד אל-אקצא, ובירר על זהותה. כשהשיבה כי אביה מוסלמי אך אמה יהודייה, החל לתקוף אותה.

במשטרה מייחסים לו תקיפה על רקע גזעני, וטוענים כי לא הפרה את כללי הביקור בהר משום שהיא מוסלמית, לפי הדת המוסלמית. לטענת סנגורו, הוא זה שהותקף על ידה, לאחר שתפס אותה כי עוררה חשד ושמדובר בפרובוקציה מצידה. "השימוש בכוח כדי לתפוס אותה היה אחרי ההתנגדות שלה", אמר עורך הדין. "זה היה בלב ליבו של המסגד". בית המשפט האריך את מעצרו.

שומר הוואקף שנעצר,  מוחמד אלסאלחי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקף אחרי שאמרה לו שהיא יהודייה. מוחמד אל-סאלחי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול עוכבה קבוצת יהודים עוכבה בכניסה להר הבית, לאחר שלפי המשטרה חלקם התפרעו במקום, התעכבו מרצונם בכניסה ומנעו ממבקרים אחרים לעלות למתחם. בנוסף קיללו את חבר הכנסת גלעד קריב שעבר בסמוך. בהמשך, המשטרה איפשרה להם לעלות, אך הם הוצאו אחרי זמן קצר משום ששרו והתפללו באתר. לוואלה! נודע כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התערב לטובת הקבוצה, והורה למשטרה לאפשר את כניסתם. בסביבתו של בן גביר אמרו כי "מדיניות השר היא נגד גזענות - במשמרת שלו אף אחד לא יפלה יהודים מלהיכנס ולעלות להר הבית".

אחד מחברי הקבוצה שעוכבה בכניסה להר דחה את טענות המשטרה, ואמר כי לא מדובר בביקור ראשון שלהם בהר. "זו הפעם הראשונה שזה קורה. הגענו מאוד מוקדם בבוקר ונתנו לנו לחכות כמעט שעתיים בזמן שהכניסו קבוצות אחרות. בהתחלה אמרו לנו שאין אישור בכלל, ורק אחרי התערבות השר - השוטר קיבל הודעה והכניסו אותנו לסיבוב של שתי דקות, ופחות מ-100 מטר בשטח ההר". לדבריו, זו התנהגות ישנה שהמשטרה הייתה נוקטת בה כמה שנים קודם לכן. "בסיום סיבוב קצר, כששרו שירי פורים, השוטרים קיבלו הוראה לפזר את ההתכנסות בכוח. כאילו אנחנו חיות", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully