וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלק ממאמצי ההידברות על הרפורמה המשפטית: הרצוג ביטל נסיעה ליפן עם משלחת כלכלית

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 10:06

הרצוג היה אמור לצאת ליפן בחודש הבא, יחד עם עוד כ-100 אנשי עסקים, אך חברי המשלחת קיבלו הודעה מבית הנשיא על דחיית הביקור. "בשל המשבר החוקתי והחברתי, ועקב המאמצים הבלתי פוסקים לקדם הידברות, הביקור יידחה"

בווידאו: הרצוג קרא לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית/צילום: לע"מ

ברקע מאמצי ההידברות על הרפורמה המשפטית, נשיא המדינה יצחק הרצוג החליט לבטל נסיעה שתכנן לקיים ביפן בסוף החודש הבא - כך נודע היום (חמישי) לוואלה. הרצוג היה אמור לצאת לביקור רשמי ביפן בסוף מרץ, במהלכו היה אמור להיפגש עם קיסר יפן ובכירי הממשלה היפנית, בליווי משלחת כלכלית גדולה של כ-100 אנשי עסקים.

הבוקר קיבלו חברי המשלחת המיועדים להצטרף לנשיא הודעה מבית הנשיא על דחיית הביקור. "בשל המשבר החוקתי והחברתי בו נתונה ישראל ועקב מאמציו הבלתי פוסקים של נשיא המדינה לקדם הידברות שתוביל להסכמה רחבה ותמנע את המשך הקרע בעם, נאלץ הנשיא לדחות את ביקורו ביפן", נכתב בהודעה. "חשיבות היחסים המדיניים והכלכליים בין מדינת ישראל עם יפן אינה מוטלת בספק והנשיא וצוותו יעמלו על תיאום מועד חלופי לביקור כשהדבר יתאפשר".

נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
דחה את הביקור בגלל המהפכה המשפטית. הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

שלשום העביר ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לאופוזציה וקרא להגיע להסכמות בנוגע למהפכה המשפטית. "אני שומע את הקולות בעם - צריך לדבר", אמר. "אני מחוייב לתת את כל הגיבוי והתמיכה שנדרשים כדי להגיע להבנות". עם זאת, נתניהו טען כי עד לרגע זה, "אף אחד לא קם בצד השני", למרות שבימים האחרונים הקואליציה סירבה לעצור את הליך החקיקה של הרפורמה כפי שדורשים באופוזיציה.

ראש הממשלה אמר כי הוא מאמין שיש ביכולת האופוזיציה והקואליציה להגיע לעמק השווה - אך נדרשת אחריות לאומית. "אני קם ואני קורא מכאן: בואו נדבר - כאן ועכשיו - בלי תנאים מוקדמים, בלי תירוצים, כדי שיחד נשיג הסכמה רחבה לטובת כל אזרחי ישראל, לטובת המדינה של כולנו".

אתמול אישרה המליאה בקריאה טרומית את פסקת ההתגברות של חבר הכנסת שמחה רוטמן. מדובר בהצעה פרטית שקודמה במקביל להצעה אחרת שהקואליציה מקדמת במסגרת ועדת החוקה בראשותו. נוסח ההצעה שתקודם במסגרת המהפכה המשפטית טרם נקבע סופית, וככל הנראה ייערכו בו שינויים. ההצעה הנוכחית קובעת כי הכנסת תוכל לחוקק חוקים שנפסלו בבג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת, וכן כי בג"ץ יוכל לפסול חוקים רק בהחלטה של 15 מתוך 15 שופטים. בפסיקתם יהיה עליהם להסכים פה אחד כי החוק שאותו ירצו לפסול סותר חוק יסוד. אחרת, החוק יישאר בעינו ולא ייפסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully