וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכניתה של השרה דיסטל לקמפיין הסברה למהפכה המשפטית לא תמומן מכספי ציבור

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 8:35

שרת ההסברה דיסטל פנתה ליועמ"שית של משרד רה"מ לגבי מימון ממשלתי לקמפיין הסברה מתוכנן בעד תכניתה של הממשלה להחלשת מערכת המשפט, אלא שהאחרונה כתבה כי הקמפיין "מעורר קשיים משמעותיים" ולא יוכל לשמור על תדמית נייטרלית. השרה תקפה: אוסרת עלי לתווך את האמת

גלית דיסטל-אטבריאן מסבירה לאופוזיציה במה היא תעסוק כשרת ההסברה./ערוץ הכנסת

היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה הודיעה לשרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן כי התוכנית שלה לערוך קמפיין הסברה במימון ממשלתי למהפכה המשפטית מעוררת "קשיים משמעותיים". דיסטל, שמשרד ההסברה הוקם עבורה מחדש בחודש שעבר אך טרם הוסדרו סמכויותיו או תחומי פעילותו, הכריזה כי הפעולה הראשונה שלה במשרד תהיה קמפיין הסברה על הרפורמה המשפטית שהממשלה מקדמת. היא פנתה ליועמשית משרד רה"מ שלומית ברנע פרגו כדי לקבל את התייחסותה לנושא, ואמש היא פירסמה את תשובתה בטוויטר, ממנה עולה כי לא תוכל לקבל אישור למימון ממשלתי לקמפיין.

ברנע פרגו כתבה כי קמפיין ההסברה המבוקש מעורר קשיים משמעותיים שכן מדובר ב"הליך חקיקתי הנמצא בעיצומו וניטשת לגביו מחלוקת עזה בקרב הציבור ובלב השיח הפוליטיי. קשה מאוד לומר שקמפיין שעוסק במישרין בסוגיה רגישה זו יוכל להיתפס ככזה ששומר על תדמית נייטרלית". במכתב היא מציעה לדיסטל לשקול, בשיתוף עם גורמי הממשלה הרלוונטיים, "קמפיין הסברה בנושאי אחדות בעם", מבלי להיכנס לפרטי הרפורמה המשפטית.

גלית דיסטל אטבריאן, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"אין מקום לאמת". דיסטל-אטבריאן/ראובן קסטרו

דיסטל תקפה בטוויטר את ההחלטה וטענה כי "הייעוץ המשפטי אוסר עליי לתווך לכם את האמת". דיסטל כתבה: "תעמידו פני מופתעים: לקראת הקמפיין הנרחב שתכננתי להסברת הרפורמה ולמען האחדות, קיבלתי הרגע את תשובת הייעוץ המשפטי: נאסר עלי לפרסם כל מידע עובדתי על הרפורמה. קודם נתניהו ועכשיו תורי. כי אסור לסדוק את מסך השקר שמפרק את העם. רק האליטה תשלוט בשיח הציבורי. אין מקום לאמת".

משרד ההסברה הוקם מחדש בחודש שעבר בשביל דיסטל אטבריאן, שהתמנתה תחילה כשרה במשרד רה"מ אך בהמשך קיבלה את תואר שרת ההסברה עם הבטחה להקמת משרד עם תקנים ותקציבים, שטרם ניתנו או הוגדרו. מוקדם יותר החודש התלוננה בישיבת הממשלה על העיכובים בהקמת משרדה ואמרה: "אין לי מדפסת, אני משלמת אותה מכיסי. אני לא מבינה איך אפשר לעשות ככה הסברה. אני מימנתי פליירים השבוע". ראש הממשלה נתניהו השיב: "מי שלא מצליח לעמוד בביקורת זה לא המקום שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully