וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לכלכלה? נגיד בנק ישראל כינס את הוועדה ליציבות פיננסית לדיון חריג

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 22:50

הכינוס מתקיים על רקע ההשערות שהנגיד אמיר ירון התערב בשוק המט"ח בניסיון להוריד את שער הדולר, ומעיד על לחץ במערכת הבנקאית. הוועדה מתכנסת 4 פעמים בשנה, וכינוסים נוספים נעשים לעיתים רחוקות ובעתות משבר

נגיד בנק ישראל בסקירה כלכלית בוועדת הכספים/דוברות הכנסת

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון כינס הערב (רביעי) את הוועדה ליציבות פיננסית לדיון חריג. זאת, על רקע ההשערות כי ירון התערב בשוק המט"ח בניסיון להוריד את שער הדולר. הכינוס מעיד על לחץ במערכת הבנקאית.

בוועדה חברים מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, המשנה לנגיד בנק ישראל, אנדרו אביר, יו"ר רשות ניירות הערך, ענת גואטה, מ"מ הממונה על שוק ההון, עמית גל, המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, ראש מחלקת מערכות התשלומים וסליקה בבנק ישראל, עודד סלוני, ונציג המועצה הלאומית לכלכלה, עודד סלומי.

הוועדה מתכנסת למפגשים קבועים ארבע פעמים בשנה, וכינוסים נוספים נעשים לעיתים רחוקות ובעתות משבר. היחלשות השקל והנפילות בבורסה הן אירוע יוצא דופן שהביא את הנגיד לנקוט במהלך, שעצם פרסומו עשוי להעלות את רף החשש בארץ ובעולם.

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל. פלאש 90, יונתן זינדל, עיבוד תמונה
בבנק סירבו להגיב על התעקבות הנגיד בשוק המט"ח. ירון/עיבוד תמונה, פלאש 90, יונתן זינדל

בנק ישראל נוהג להתערב בשוק המט"ח בעיתות משבר, כאשר השקל נחלש באופן קיצוני, באמצעות מכירת דולרים מיתרות המט"ח של המדינה. בנק ישראל לא מדווח על התערבותו בשוק בזמן אמת, אלא רק בסוף החודש.

מאז כניסתו של ירון לתפקידו כנגיד בנק ישראל בשנת 2018, זינקו יתרות המט"ח של בנק ישראל מ-124 מיליארד דולר למעל ל-200 מיליארד דולר. היום הורגשה התערבות הבנק, כאשר היו ירידות בשער הדולר לאורך היום, למרות שבסיום המסחר שערו עלה באופן מזערי יחסית לאתמול.

בבנק ישראל סירבו להגיב על התערבות הנגיד בשוק המט"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully