וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו רצה למנות את מנכ"ל משרדו כממלא מקום הסטטיסטיקאי הראשי - וחזר בו

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 23:15

לפי דיווח בכאן 11, נתניהו פעל למינוי מקורבו יוסי שלי לעמוד בראש הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שאחראי בין היתר על מדד המחירים לצרכן ונתוני האבטלה. בעקבות הפרסום הוא חזר בו מכך. לפיד: "מה שווה הסטטיסטיקה אם אי אפשר לשלוט בה?"

בווידאו: מהומה בדיון לאישור הוצאות לזוג נתניהו: "רצים כמו עכברים"/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו רצה למנות את מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי כממלא מקום הסטטיסטיקאי הראשי - כך דיווח הערב (רביעי) העיתונאי מיכאל שמש בכאן 11. בעקבות פרסום הדברים נתניהו חזר בו מהמהלך.

לפי הדיווח בכאן 11, נתניהו פעל למינוי מקורבו ואיש אמונו יוסי שלי לעמוד בראש הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שאחראי בין השאר על הנתונים והמדדים הכלכליים כמו מדד המחירים לצרכן, נתוני האבטלה ונתוני הצמיחה. עוד לפי הדיווח, נתניהו החליט לא להאריך את כהונתו של מ"מ הסטטיסטיקאי הראשי יואל, אלא ששלי ישמש ממלא מקום עד למינוי קבוע לתפקיד, ואף פנה בנושא לנציבות שירות המדינה.

אחרי הפרסום נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "אין כל מינוי של מ"מ לתפקיד הסטטיסטיקן הלאומי, מינוי קבוע יקבע לאחר הקמת ועדת איתור".

יוסי שלי, מצודת זאב, תל אביב, 8 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
נתניהו רצה למנות אותו כמ"מ הסטטיסטיקאי הראשי. שלי/ראובן קסטרו

בעקבות הפרסום צייץ בני גנץ בחשבון הטוויטר שלו: "שופטים מטעם, יועמ"שים מטעם ועכשיו גם סטטיסטיקאים מטעם. 'מיניסטריון האמת' מעולם לא נראה מציאותי יותר". יאיר לפיד צייץ גם הוא בתגובה לדברים, וכתב: "מה שווה הסטטיסטיקה אם אי אפשר לשלוט בה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully