וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמנעה עליית יהודים להר הבית, בן גביר פנה למשטרה - והם הורשו לעלות

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 22:29

הקבוצה עוכבה לאחר שלפי החשד חבריה התפרעו ועיכבו את כניסתם של מבקרים נוספים. בהמשך, אופשרו לעלות - אך כעבור זמן קצר הוצאו, לאחר ששרו והתפללו בניגוד לנהלים. "מדיניות השר היא נגד גזענות", נמסר לוואלה! אודות השר לביטחון לאומי בן גביר שהביע את תמיכתו בקבוצה

בווידאו: בן גביר התערב, והמשטרה אישרה עלייה של קבוצת יהודים להר הבית/צילום: בידינו למען הר הבית

קבוצת יהודים עוכבה הבוקר (רביעי) בכניסה להר הבית, לאחר שלפי המשטרה חלקם התפרעו במקום, התעכבו מרצונם בכניסה ומנעו ממבקרים אחרים לעלות למתחם. בנוסף קיללו את חבר הכנסת גלעד קריב שעבר בסמוך. בהמשך, המשטרה איפשרה להם לעלות, אך הם הוצאו אחרי זמן קצר משום ששרו והתפללו באתר. לוואלה! נודע כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התערב לטובת הקבוצה, והורה למשטרה לאפשר את כניסתם. בסביבתו של בן גביר אמרו כי "מדיניות השר היא נגד גזענות - במשמרת שלו אף אחד לא יפלה יהודים מלהיכנס ולעלות להר הבית".

אחד מחברי הקבוצה שעוכבה בכניסה להר דחה את טענות המשטרה, ואמר כי לא מדובר בביקור ראשון שלהם בהר. "זו הפעם הראשונה שזה קורה. הגענו מאוד מוקדם בבוקר ונתנו לנו לחכות כמעט שעתיים בזמן שהכניסו קבוצות אחרות. בהתחלה אמרו לנו שאין אישור בכלל, ורק אחרי התערבות השר - השוטר קיבל הודעה והכניסו אותנו לסיבוב של שתי דקות, ופחות מ-100 מטר בשטח ההר". לדבריו, זו התנהגות ישנה שהמשטרה הייתה נוקטת בה כמה שנים קודם לכן. "בסיום סיבוב קצר, כששרו שירי פורים, השוטרים קיבלו הוראה לפזר את ההתכנסות בכוח. כאילו אנחנו חיות", הוא הוסיף.

איתמר בן גביר בכניסה להר הבית
3.1.23. מנהלת הר הבית, אתר רשמי
התערב לטובתם. בן גביר/אתר רשמי, מנהלת הר הבית

מנכ"ל עמותת "בידינו", תום ניסני,מסר כי "משטרת ישראל הגבילה הבוקר כניסה של 20 עולים בקבוצה יהודים שעולים להר הבית ומנעה כניסה באופן אקראי מעולים מסוימים שלא בא לה לראות בהר להיכנס, דבר שלא קרה מזה שנים, והכול קורה בזמן ממשלת הימין. זו בושה וחרפה. הביזיון הזה לא יעבור בשקט".

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת במהלך כל השנה לשמור על הביטחון והסדר הציבורי במקומות הקדושים בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט. הביקורים בשטח הר הבית מתאפשרים בהתאם לכללי הביקור במקום, זאת בהתאם להחלטות הדרג המדיני והנוהג הקיים. השוטרים הפועלים באזור מגנים על המבקרים ועל זכותם לעלות ולבקר במקום בבטחה. יודגש כי כלל הפעולות וההחלטות שהתקבלו, נעשו בשטח על ידי המפקדים באופן מקצועי, ענייני ובהתאם להתרחשויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully