וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מיליארד שקל פחות: התוספת לתקציב הבריאות תקוצץ בניגוד להסכמים הקואליציוניים

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 19:13

התוספת, שהייתה אמורה לעמוד על 5.58 מיליארד שקלים, תקוצץ ל-918 מיליון בלבד. איגוד מנהלי בתי החולים התריע מהמהלך, וקרא להעביר את מלוא הסכום. "יעמיק את הפערים ויצור שירותי רפואה לעשירים בלבד"

בווידאו: בר סימן טוב חזר לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות/מערכצ וואלה!

התוספת לתקציב הבריאות שהייתה אמורה להיות 5.58 מיליארד שקלים - תקוצץ ל-918 מיליון שקלים, בניגוד להסכמים הקואליציוניים - כך נודע היום (רביעי) לוואלה. מחר טיוטת תקציב המדינה לשנה הבאה תעלה לקראת תחילת הדיונים בנושא, ותקציב הבריאות צפוי לעמוד בסך הכול על 45.7 מיליארד שקלים.

איגוד מנהלי בתי החולים שיגרו מכתב בהול לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ובו התריעו מהמהלך. "מחר, במקום לעסוק בדרכים להעצמת מערכת הבריאות הציבורית, נחזה בלא פחות מקריסתה של המערכת", כתבו. המנהלים הביעו תדהמה על הקיצוץ בתופסת התקציב, וטענו כי לא יצליחו לטפל בחולים: "אנו קוראים לך להושיט יד, להרים את הכפפה ולהציל את מערכת הבריאות".

מסגרת התקציב תגדל כבכל שנה, לטובת סיוע לבתי החולים הציבוריים, קיצור משמרות המתמחים ושיפור שירות הרופאים המומחים בפריפריה, כמו גם הגדלת מכסת רופאים ואחים ושני בתי חולים נוספים שעתידים להיבנות. בכירים במערכת הבריאות אמרו לוואלה כי מערכת הבריאות הישראלית נמצאת בגירעון אל מול מדינות ה-OECD. לדבריהם, התוספת שקוצצה בניגוד להסכמים היא "כבשת הרש וגם אותה לקחו לנו עכשיו".

משרד הבריאות, ירושלים. נתי שוחט, פלאש 90
משרד הבריאות, ירושלים/פלאש 90, נתי שוחט

"פורום 5 מיליארד" שיגר גם הוא מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו הביע את דאגתו מהקיצוץ בתקציב. "אין לנו ספק כי קיצוץ בסדר גודל שכזה יערער את יציבותה של מערכת הבריאות הציבורית בטווח הזמן הקרוב ויפגע בבריאותם של מיליוני ישראלים שכבר היום מתמודדים עם תורים בלתי נסבלים ועומסים קשים במערך האשפוז ובקופות החולים", נכתב בפנייה לנתניהו. "קיצוץ נרחב כל כך גם יעמיק את הפגיעה בהכשרת אלפי הרופאים והרופאות ועשוי אף להוביל לקריסתה של מערכת הבריאות הציבורית".

"בנוסף לכך, קיצוץ זה גם יעלה את ההוצאה הפרטית על בריאות ויאמיר את יוקר המחייה על גבם של
אזרחי ישראל, שכבר נאנקים תחת האינפלציה ועליית הריבית הגואות בישראל ומעבר לכך יעמיק את הפערים ויצור שירותי רפואה לעשירים בלבד", הזהיר הפורום. "אדוני ראש הממשלה, זו קריאת חירום המתריעה בפניך מפגיעה ביכולתה של מערכת הבריאות למלא את משימתה. אנו פונים אלייך בזעקה אמיתית וקוראים לך, לעצור את הקיצוץ של המיליארדים בבריאותם של אזרחי ישראל ולמנוע פגיעה קשה שעשויה לגרום לאובדן חיים של רבים מאזרחי ישראל".

ממשרד הבריאות טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully