וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בדיון לאישור הוצאות לזוג נתניהו: "רצים כמו עכברים"

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 11:12

הוועדה דנה בבקשה של ראש הממשלה לאפשר שמעונו הפרטי בירושלים ישמש מעון חלופי למעון הרשמי, ושהמדינה תישא בעלויות, כמו גם הכפלת עלות הביגוד השנתית ל-80 אלף. בין חברי האופוזיציה והח"כים מהליכוד, שאינם חלק מהוועדה, נרשמה מהומה. גפני: "תביאו תשובות"

בווידאו: מהומה בדיון לאישור הוצאות לזוג נתניהו: "רצים כמו עכברים"/ערוץ הכנסת

ועדת הכספים דנה היום (רביעי) בדרישות המימון של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. הוועדה, בראשות ח"כ משה גפני (יהדות התורה), דנה בבקשה לאפשר לנתניהו להשתמש במעונו הפרטי בירושלים כמעון חלופי למעון הרשמי.

בהתאם לכך, על פי הבקשה, המדינה תישא בכל ההוצאות הנדרשות לתפעול ולתחזוקה של המעון הרשמי וכן בהוצאות אירוח. לפי בקשת נתניהו, המדינה תישא גם בכל הוצאות הבית הפרטי בקיסריה. באופן חריג אישר יו"ר הכנסת אמיר אוחנה לוועדה להמשיך בדיון על בקשת נתניהו עד 11:30 למרות שמדובר בזמן כינוסה של מליאת הכנסת. יו"ר הוועדה גפני הודיע כי בכל מקרה ההצבעה לא תיערך היום: "לפני ההצבעה תביאו את כל התשובות לשאלות שעלו כאן".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, שהגיש את המסמך בשם נתניהו לוועדה, ביקש גם כי המדינה תממן הוצאות השתתפות של רעייתו שרה באירועים, כנסים ומשלחות בארץ ובחו"ל גם אם היא אינה יחד עם נתניהו. על פי הבקשה, הוצאות הביגוד לראש הממשלה ולרעייתו יעלו מ-45 אלף שקלים עד היום ל-80 אלף שקלים. כמו כן, לנתניהו תעמוד אפשרות לארבע משרות במקום שתי משרות ככוח אדם במעונות שלו. אל הישיבה הגיעו חברי כנסת רבים מהליכוד, אף שאינם חברים בוועדה, זאת לבקשת נתניהו.

במהלך דבריו חברי האופוזיציה מחו על הבקשה וצעקו לעברו: "זה מה שדחוף עכשיו עם יוקר המחיה?", "היה לזה תקדים בכלל?". ח"כ מיכל שיר (יש עתיד) אמרה כי "כשזה נוגע לכסף של ביבי הם רצים כמו עכברים, איפה הם היו כשהיה מדובר בכסף של האזרחים?". ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) הטיח בהם: "אתם מושחתים". יו"ר הוועדה הוציא חלק מחברי הכנסת לאחר שקרא להם להפסיק עם קריאות ביניים.

ביבי נתניהו, שרה נתניהו. תומר נויברג, פלאש 90
דורשים דרישות חדשות. בנימין ושרה נתניהו/פלאש 90, תומר נויברג
נבו כץ, צחי ברוורמן, דיון ועדת הכספים, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הסגל ברוורמן בדיון בוועדת הכספים/פלאש 90, יונתן זינדל

הדיון הסוער בוועדה נמשך ובמהלכו הודו אנשי לשכת נתניהו כי מעולם לא היה מקרה שבו המדינה נשאה בהוצאות של שני מעונות ראש ממשלה. מנכ"ל המשרד שלי הוסיף כי ההוצאות השוטפות של המעון בבלפור היו 1.6 מיליון שקלים ולדבריו "כעת זה יהיה פחות". ח"כ טלי גוטליב מהליכוד הזדעקה בתגובה לביקורת מהאופוזיציה: "ראש הממשלה לא יגור בים, אין היום מעון רשמי. ראש הממשלה שלכם צריך לגור במעון רשמי"". חברי האופוזיציה בליאק וחמאד עמר השיבו לה: "אבל למה 2 בתים?".

יוסי שלי, דיון ועדת הכספים, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הגן על הבקשה. מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי/פלאש 90, יונתן זינדל
משה גפני, דיון ועדת הכספים, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
דורש תשובות לפני ההצבעה. ח"כ משה גפני/פלאש 90, יונתן זינדל

המנכ"ל הסביר בפתח הדיון את הבקשה שהגיש ואמר כי "הבית בבלפור נהרס, אין בו שום דבר שלם. עברה שנה וחצי מאז שהשלטון התחלף ונדרשות עוד שנתיים לפחות עד לסיום השיפוץ, זה הרבה זמן. לראש הממשלה הוצעו מספר חלופות למגורים והוא בחר לאחר בחינת הדברים להתגורר במעונו הפרטי. זה יהיה מעין יצור כלאיים, גם מעונו הפרטי בירושלים שישמש כמעון רשמי וגם ביתו הפרטי. אחרי שנאשר את הבקשה, הכל כפוף לנהלים".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, תקף את נתניהו. "בזמן שיוקר המחייה בשיאו, הריבית עולה והשקל קורס, מה שחשוב לנתניהו זה לכנס דיון דחוף בוועדת הכספים כדי להגדיל את ההוצאות המשפחתיות שלו", כתב בטוויטר. "אזרחי ישראל קורסים תחת העול הכלכלי אבל מה שחשוב עכשיו זה שהמדינה תממן את למשפחת נתניהו איפור ושיפוצים. כשהייתי ראש ממשלה כמובן שלא עלה בדעתי לבקש החזר הוצאות על ביתי הפרטי. אין גבול לניתוק ולחוסר הבושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully