וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה הורגשה ברחבי הארץ; מוקד הרעש - בים התיכון

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 14:48

מוקד רעידת האדמה היה לחופי לבנון, ועוצמתה הייתה 4.5. לא דווח על נפגעים או נזק. בשבועות האחרונים הורגשו כמה רעידות אדמה בישראל בעקבות הרעש הגדול בטורקיה

בווידאו: רעידת אדמה, כפר יונה, 22 בפברואר 2203/מערכת וואלה!

רעידת אדמה הורגשה הבוקר (רביעי) ברחבי הארץ. הרעש היה בעוצמה 4.5, והמוקד שלו היה כ-59 ק"מ מערבית לצידון בעומק שני ק"מ. לא היה נזק או נפגעים. מאז רעידת האדמה הגדולה בטורקיה בתחילת החודש, הורגשו בשבועות האחרונים בישראל כמה רעשים, האחרון שבהם ביום שני, אז התרחשה רעידת אדמה נוספת בטורקיה.

ד''ר איתי קורזון, סיסמולוג במכון הגיאולוגי, אמר בריאיון ל-103 כי "יש רצף חריג של רעידות אדמה בעקבת שתי הרעידות הגדולות בטורקיה". לדבריו, אין המשמעות שרעידת אדמה גדולה קרובה, אך הוא ציין כי "הסטטיסטיקה מדברת על פעם במאה שנה רעידה גדולה. האיום הוא אותו איום".

באיגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה הזהירו בשבוע שעבר בעקבות גל רעידות האדמה באזור כי זהו "תמרור אזהרה חמור" למה שעלול לקרות בישראל במקרה של רעש עוצמתי. באיגוד ציינו כי 2.5 מיליון טונות חומרים מסוכנים מאוחסנים באזור המפרץ, ומלבד הנפגעים בהתמוטטות בתים ייפגעו גם רבים מחשיפה לחומרים מסוכנים.

הצגת מערכת 'תרועה', המערכת החדשה המתריעה מפני רעידות אדמה בישראל, המכון הגיאולוגי, ירושלים. יואב איתיאל
הצגת מערכת 'תרועה', המערכת החדשה המתריעה מפני רעידות אדמה בישראל, המכון הגיאולוגי, ירושלים/יואב איתיאל
ערן רולס יו״ר מרכז הבנייה הישראלי. דוד סקורי,
"חייבים כבר היום להתאגד". רולס, יו״ר מרכז הבנייה הישראלי/דוד סקורי

בחלק מבתי הספר בחיפה בהם הופעלה הבוקר התראה מקומית בשל רעידת האדמה. מדובר בבתי הספר מוריה ברקאי, ריאלי אחוזה, הבונים וזכרון יוסף.

האדריכל גיא דוננפלד, מנכ"ל איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים, אמר: "אחד הנושאים המהותיים מבחינתנו לעניין השביתה מחר הוא טיפול מיידי של המדינה במימון המדינה במבנים וותיקים שנבנו לפני 1980 והנמצאים בסכנה לקריסה במקרה של רעידות אדמה, המדובר בעיקר ברשויות הנמצאות לאורך השבר הסורי אפריקני. ולא לשווא. רעידת אדמה הרסנית וקטלנית היא רק עניין של זמן. על המדינה להיערך לכך בדחיפות. כל עיכוב עלול לעלות בחיי אדם".

ערן רולס יו"ר מרכז הבנייה הישראלי מסר: "אנו עדים לעלייה בתדירות של רעידות האדמה והאסון הגדול בטורקיה היה האיתות הראשון שצריך להתחיל ולקחת את הנושא ברצינות מרובה. זה רק עניין של זמן עד שתגיע אחת חזקה יותר אשר עלולה להסב לנו נזק ענק. ועדי הבתים במיוחד של השיכונים, 'הבלוקים' חייבים באופן בהול, כבר היום להתאגד, להזדרז ולצאת בדחיפות למכרזי התחדשות עירונית. ברעידת אדמה הבאה שתהיה חזקה קצת יותר, אנו עלולים למצוא עשרות אלפי אנשים קבורים תחת ההריסות של הבלוקים ויהיה פה הרוגים רבים. הפתרון הוא התאגדות של דיירים הבלוקים בראשי ועדי הבניינים ויציאה מהיר לפרוייקטים של פינוי בינוי. הריסת הבינוי הישן והרעוע ובניית ביניים חדש בתקנים המחמירים המאפשרים עמידה כל הבנין בעת רעידת אדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully