וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת הים הגשימה את משאלתה: "חוויה מעצבת להמשך חיי"

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 10:07

בת הים שיינין התגייסה לפני כחצי שנה ליחידת סנפיר בזרוע הים. למשפחה קשר מיוחד למצולות: אביה, ד"ר אביעד שיינין, הוא מפקד לשעבר על ספינת דבורה וכיום חוקר ימי באוניברסיטת חיפה. מוטיב המעמקים התכולים חוזר גם בשמן של אחיות המשפחה: בת הים, יסעור, תכלת ורהב

מימין בת הים, מצולמת עם חברה. באדיבות המצולמים
מימין בת הים שיינין עם חברה/באדיבות המצולמים

הים הוא חלק משמעותי בחייה של משפחת שיינין. האב, ד"ר אביעד שיינין, לשעבר מפקד ספינת "דבורה" בדרגת סא"ל, הוא חוקר ימי המנהל את תחום טורפי העל בבית הספר למדעי ים באוניברסיטת חיפה. שיינין גדל באשקלון ומספר כי הים תמיד היה משמעותי עבורו, אבל רק בשירות הצבאי הבין שהים הוא חלק מהזהות שלו ובו מצוי גם עתידו המקצועי.

לדבריו, "רבים מיוצאי חיל הים מספרים על חוויה חיובית, אוהבת ומשפחתית בחוויה שלהם מהשירות הצבאי, וכך גם אצלי. תקופת השירות שלי בים הייתה חוויה מעצבת להמשך חיי". "האהבה לים היא סוג של וירוס אצל הרבה מיוצאי חיל הים שאתה מדביק בו את הסובבים אותך", הוסיף שיינין.

אולם, נראה שאצלו הווירוס דומיננטי במיוחד ובתו הבכורה, בת הים, נדבקה בו - והתגייסה לפני שבעה חודשים ליחידה הקרבית "סנפיר" בזירת ים סוף בחיל הים, המאבטחת את נמלי ישראל.

השמות שנתנו אביעד ואשתו שני לבנותיהם מבהירים שוב כמה משמעותית האהבה לים במשפחת שיינין: הבכורה, בת הים, היא המשרתת כלוחמת ביחידת "סנפיר". לבת השנייה קראו יסעור, העוף הימי שמרחף מעל הים באופן ייחודי. שמה של הבת השלישית הוא תכלת, כתכלת הים ובת הזקונים נקראת רהב, שמה של דמות אגדית המזוהה עם הים שמוזכרת בתנ"ך.

אביעד שיינין מקבל סיכת חובל. באדיבות המשפחה
אביעד שיינין מקבל סיכת חובל/באדיבות המשפחה
בת הים הצטרפה לחיל הים, בה שירת גם אביה. באדיבות המשפחה
בת הים שיינין על הספינה/באדיבות המשפחה

"השם שלי תמיד מגיע עם שאלות ותגובות בעקבותיו ולאורך הילדות תמיד היווה נושא שיחה, אמרה בת הים. "עם השנים מתווספים לשם הזה הרבה יתרונות ובטוח לא תשכח את השם שלי", הוסיפה.

בת הים סיפרה כי אביה החדיר בה את החיבור לים: "בילדותי היינו בים כמעט כל שבת ומדי פעם גם יצאנו עם אבא להפלגות". היא הסבירה כי כשהגיע מועד הגיוס היה לה ברור שתצטרף לחיל הים ושתהיה לוחמת: "יחידת סנפיר ענתה על שני הרצונות שלי".

בשנה שבין סיום הלימודים בבית הספר לגיוס לצבא, בית הים הצטרפה למכינה הקדם-צבאית "מנשרים קלו" שבקיבוץ מעגן מיכאל. הקיבוץ שוכן על שפת הים ולדבריה הקרבה לים במהלך שנת המכינה, בשילוב חיי הקבוצה במהלך השנה, גיבשו את הרצון שלה להגיע לחיל הים והכינו אותה לאווירה המיוחדת והמשפחתית ביחידה שלה.

משפחת שיינין. באדיבות המשפחה
משפחת שיינין: אביעד, שני, בת הים, יסעור, תכלת ורהב/באדיבות המשפחה

אביעד מאמין שהשירות ביחידת סנפיר יתאים לבתו ונתן לה עצות לשירות בחיל: "אמרתי לה שפשוט תהיה היא עצמה. יש לה אופי מיוחד והיא פורחת בין אנשים, עבודת צוות זו החוזקה שלה. הים מייצר הרבה אתגרים שדורשים ממך להיות חזק נפשית ולגלות תעצומות נפש". הוא מסביר כי "הלוחם צריך לדעת להתמודד עם מצבים שבהם הים לא נוח ולא שקט ועדיין לשמור על חיילות טובה בתנאים האלה. זה מייצר אתגר שלא מתאים לכל אחד ונוצרת מעין מסננת שמייצרת בסוף מעין משפחה".

אחרי שנים רבות בהן עשה שירות מילואים, אביעד סיים לאחרונה את שירותו, ולכן בת הים והוא לא יפליגו ביחד בתפקיד מבצעי. "העברתי הלאה את שרביט משפחת חיל הים", הוא אמר. "כמו במשפחות נוספות בחיל הים, דור רודף דור וממשיך לשרת במשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully