וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' סירב להגיע לפגישה אצל נתניהו בשל השתתפותו של הרמטכ"ל

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 22:08

הפגישה אצל רה"מ הייתה אמורה לעסוק בחלוקת הסמכויות במשרד הביטחון, ובה השתתפו הלוי וגלנט, המתנגדים להעברת הסמכויות במשרד לידי סמוטריץ'. לפני כן נפגש נתניהו עם גלנט והרמטכ"ל בהיעדרו של סמוטריץ'. מלשכתו של סמוטריץ' נמסר: "השר מקפיד לא לערב את הצבא בפוליטיקה"

בווידאו: סמטוריץ' על קריאות ארה"ב: "שלא יתערבו בעניינו הפנימיים"/צילום: מערכת וואלה

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' סירב הערב (שני) להגיע לפגישה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי, שהיתה אמורה לעסוק בחלוקת הסמכויות במשרד הביטחון. ההחלטה של סמוטריץ' לא להגיע לפגישה פורסמה לראשונה בחדשות 13.

הרמטכ"ל, כמו גלנט, מתנגד להעברת הסמכויות שנקבעה בהסכמים הקואליציוניים, והפגישה היתה אמורה לעסוק בקידום פתרון בסוגיה זו. לפי גורמים בלשכת ראש הממשלה נתניהו נפגש עם גלנט והרמטכ"ל בהיעדרו של סמוטריץ'. מאוחר יותר נפגש נתניהו עם סמוטריץ' וגלנט בלבד כדי לדון בחלוקת הסמכויות במשרד הביטחון.

בצלאל סמוטריץ ישיבת סיעה הציונית הדתית 20 בפברואר 2022. אבי רוקח
החרים את הפגישה עם הרמטכ"ל. סמוטריץ'/אבי רוקח

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר בתגובה: "שר האוצר ושר הבטחון החליפי לא מוכן להגיע לפגישה בטחונית אצל רה"מ בגלל שהרמטכ"ל נוכח בחדר. תקראו את זה שוב. תבינו כמה מדינת ישראל שבויה היום על ידי קיצוניים פאנטיים שלא סופרים רה"מ ממטר והבטחון הלאומי שלנו מופקר".

מלשכתו של סמוטריץ' נמסר: "השר מקפיד מאד שלא לערב את הצבא בפוליטיקה. הסמכויות יוסדרו הערב בין השר סמוטריץ' לבין ראש הממשלה והשר גלנט. השר סמוטריץ' והרמטכ"ל נפגשו מספר פעמים בשבועות האחרונים וקיים שיח פתוח ומצוין ביניהם. כעת, הרמטכ"ל מביא את עמדתו המקצועית בפני ראש הממשלה וטוב שכך, מיד לאחר מכן תתקיים פגישה פוליטית שבה הנושא יוכרע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully