וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כיפת ברזל מעופפת": עסקת הענק שתביא לישראל את אחד ממטוסי הקרב המתקדמים בעולם

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 12:59

נשיא בואינג לתחום הצבאי הגיע לישראל ונפגש עם רה"מ נתניהו כדי לקדם את העסקה במסגרתה תרכוש ישראל 25 מטוסי F-15 בעלי יכולת לשאת תחמושת רבה ואף ליירט טילים. תאריך היעד לאספקה: 2025, אך בישראל שואפים להקדים אותו ברקע הדיווח על התקדמות איראן בדרך לפצצה גרעינית

בווידאו: מטוס קרב של צה״ל תקף משגר רקטי של חמאס שמוקם על גג מבנה בשאטי שברצועת עזה/צילום: דו"צ

הנשיא הצבאי של חברת בואינג האמריקנית טד קולבר, נפגש הבוקר (שני) עם עיתונאים בישראל, יממה אחרי שפגש את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברקע עסקת הענק לרכש מטוסי קרב מסוג אף-15 ומטוסי תדלוק מסוג KC-46. קולבר נשאל האם יש סיכוי להקדים את לוחות הזמנים של מסירת מטוסי התדלוק לחיל האוויר הישראלי כשברקע פרסומים זרים על כך שהאיראנים העשירו אורניום לרמה של 84%, והשיב, כי חברת בואינג עובדת מול ממשל ארה"ב, ותעשה את כל מה שיידרש על מנת לספק את המטוסים מהר ככל הניתן.

נכון לעת הזו תאריך אספקת מטוסי התדלוק שירחיב את כושר התדלוק של צה"ל לטווחים רחוקים, בהם לתרחיש של תקיפה באיראן, הוא שנת 2025. קולבר הוסיף כי הוא "יודע בביטחון שהצוותים שלנו עובדים כדי לוודא שנעמוד בכל ההתחייבויות. אני לא מתכוון להרחיב על לוחות הזמנים".

קולבר הדגיש, במעמד נשיא בואינג ישראל האלוף במיל' עידן נחושתן, כי עניין לוחות הזמנים למסירת מטוסי התדלוק תלוי בממשל ארה"ב ובכך השאיר רמז כי חברת בואינג גמישה בנושא. קולבר התייחס לפרסומים אודות תקלות במטוס, ודחה את הטענות כשאמר כי "99% מהמטוס מוכן, הוא יימסר בזמן". חיל האוויר הישראלי הזמין ארבעה מטוסי תדלוק חדשים עם אופציה לארבעה נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא חברת בואינג הצבאי והחלל טד קולברט ועם נשיא חברת בואינג ישראל אלוף במיל' עידו נחושתן,19 בפברואר 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו והנשיא הצבאי של בואינג, טד קולבר, בפגישתם אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נשיא בואינג הצבאי קולבר התייחס למטוסי ה-אף-15 ia החדש ביותר ואמר כי מדובר במטוס הקרב שמסוגל לשאת הכי הרבה חימושים. חיל האוויר מעוניין ב-25 מטוסים עם אופציה ל-25 מטוסים נוספים. לוואלה! נודע כי מטוס האף-15 החדש בו מתעניין חיל האוויר הישראלי יהיה מסוגל לשאת טילי שיוט וטילים היפר-סונים, אך יהיה גם מסוגל ליירט טילים מדגם זה בזכות המכ"ם החזק מאוד שלו.

עוד נודע לוואלה! כי המטוס יהיה מסוגל לשאל 16 טילי אוויר-אוויר ולשמש כמעין כיפת ברזל מעופפת הרחק מגבולות ישראל, בתצורת יירוט איומים על עורף המדינה, הרבה לפני שהם מגיעים למרחב האווירי הישראלי. גורמים בחיל האוויר הישראלי מתכננים לשלב אלקטרוניקה אווירית תוצרת כחול-לבן במטוס. על סוגיות דומות אמר קולבר, כי מטוס האף-15 נבנה באופן כזה שהוא יהיה מסוגל לשלב בתוכו טכנולוגיות שלא פותחו ויוצרו בבואינג ובאופן הזה יאפשר לחיל האוויר הישראלי להטמיע מערכות תוצרת כחול לבן. המטוס לא מוגדר כחמקני כמו האף-35, אך יש לו יכולות גילוי ותקיפה מאוד יחודיות שמהוות יתרון על פני האף-35.

בתוך כך, קולבר התייחס לשיחה שלו אמש עם ראש הממשלה נתניהו, ואמר כי הוא מעריך מאוד את המעמד ואת תוכן השיחה, שלדבריו עסקה בין היתר בתעשיית החלל ובעתיד בחלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully